Ekolod - Lowrance DSI DownScan Imaging - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod - Lowrance DSI DownScan Imaging

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har nu varit ute o testat det nya lodet. Fungerade mycket bra trots att jag inte var på djupare vatten är 5m. Kan rekommendera det varmt.

Kommentera

Det låter ju kanon! Har du erfarenhet av andra ekolod och isf var det något som detta var sämre på?
      Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Jag har tidigare haft Lowrance x125 och Eagle 242. Inställningsmöjligheterna på 5x DSI kan jag tycka är lite begränsade. Men jag labbade en hel del och är nöjd. Körde dock aldrig över några träd (som jag kunde se) som i den fina reklamen. Tänk också på att lodet blir i princip värdelöst om man ska köra på djupare än 60m.

Kommentera

Skulle vara kul å höra om du såg fisk på lodet och hur tydligt det var?
          på demobilder som man ser så visar dom endast föremål som ligger eller står still!
          man blir ju lite fundersam

Kommentera

Ursprungligen postat av Kip_65 Visa inlägg
            Skulle vara kul å höra om du såg fisk på lodet och hur tydligt det var?
            på demobilder som man ser så visar dom endast föremål som ligger eller står still!
            man blir ju lite fundersam

Jag inbillar mig att jag såg fisk iaf =). Hade en hel del klara bilder med objekt ovan botten. Så fort jag fått fast elmotorn på båten ska jag ut o Vertikalfiska. Men bara för att man fiska på "heta" fläckar betyder det ju inte hugg.
            Senast ändrad av martin80; 2011-04-04, 13:14.

Kommentera

ni som har testat - skriv!!!

Kommentera

Kunde inte hålla mig så jag beställde ett Mark-5x DSI på ebay.
                2200kr om det slinker genom tullen utan problem, mycket knepig prissättning herrarna på lowrance kör i europa.

Tyvärr lär man väl få vänta en månad innan det är isfritt här uppe i Umeå trakterna, det lär klia i fingrarna varje dag fram tills dess. Har några punkter i favvosjön som ska undersökas vad det är som synts på gamla standard ekolodet.

Kommentera

Hittade denna sida med tips på inställningar för bästa bild: http://www.thehulltruth.com/marine-e...-dsi-unit.html

Kommentera

Ohoj.
                    Tänkte flika in med lite frågor här.

Köpte ny båt i lördags ( tjohej :-) ) och jagar nu nytt lod. Har förstås kikat på DSI modellerna. så nu följer frågorna.

Vad är det för skillnad på Elite och Mark modellen förutom färgskärm?
                    Kan DSI modellerna verkligen bara köra DSI och inte gammalt hederligt 2D?
                    Jag vet att många redan har skrivit om det i denna tråd men jag frågar ändå för jag va inne på någon återförsäljares hemsida och såg att dom sålde DSI givare som tillbehör och vad för typ av givare som ingick när man köpte lodet var inte specificerat. Är det samma givare?

Mvh
                    /Nathe
                    Senast ändrad av nathe01; 2011-04-11, 07:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av nathe01 Visa inlägg
                      Ohoj.
                      Tänkte flika in med lite frågor här.

Köpte ny båt i lördags ( tjohej :-) ) och jagar nu nytt lod. Har förstås kikat på DSI modellerna. så nu följer frågorna.

Vad är det för skillnad på Elite och Mark modellen förutom färgskärm?
                      Kan DSI modellerna verkligen bara köra DSI och inte gammalt hederligt 2D?
                      Jag vet att många redan har skrivit om det i denna tråd men jag frågar ändå för jag va inne på någon återförsäljares hemsida och såg att dom sålde DSI givare som tillbehör och vad för typ av givare som ingick när man köpte lodet var inte specificerat. Är det samma givare?

Mvh
                      /Nathe
                      ELITE är färg..enda skillnaden. Du får en DSI givare till den, annat är inte möjligt att köra. Endast DSI och ingen "hederlig" 2D alltså.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 694 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17