Ipad 64GB 3G GPS, vad tror Ni om den för fiskare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ipad 64GB 3G GPS, vad tror Ni om den för fiskare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har en 16gb och vet inte om batteritiden verkligen är 8-10 timmar gissar att man lär ha laddare med sig om man ska ut.
    16Gb räcker långt om man inte ska ha en massa filmer.
    Sen så har jag bekymmer med wifi i ipaden som många andra har.
    Tydligen ska 3g funka bättre vilket jag inte har på min modell.
    Förmodligen inte en nödvändig pryl men en pryl och såna gillar man ju.
    Har inte provat navionics på den.
    Har en AIS app och det är ju lite kul att se var färjorna är, dock så måste man betala för att få all "vessel"-info
    Ola

Kommentera

För att köra Navionics och andra GPS baserade appar så måste man ha Ipad 3G vad jag förstått.

Kommentera

Finns det någon anledning att fixa navionics sjökort om man "bara" fiskar i lite mindre sjöar ? .. säkert dum fråga , inte insatt alls -.-
        [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Ipad för sjökort som plotter är det något??? Har läst att den inte är så ljusstark i solen och att den inte gillar att vara i solen då stänger den av sig pga överhettning av skärmen. Någon som har testat och har en bra utvärdering

Kommentera

Vill varna för navionics lurendrejeri

Har själv köpt "Baltic sea" till iPad och nu lagom till att den behövde uppdateras så tar dom bort den:-(

Dvs nu måste jag betala igen och köpa hela Europa ifall jag vill ha uppdaterade kort
            Mer irriterande är kanske det faktum att eftersom "Baltic sea" är borta från appstore kan jag inte ominstallera om jag skulle behöva

Man får verkligen hoppas att de inte börjar med såna metoder på plotterkorten

I övrigt tycker jag iPaden är för ljussvag i öppna båtar

Funkar däremot utmärkt som planeringsverktyg

Kommentera

Swemax: en av anledningarna varför jag kör jailbreak på min padda .. Tröttnade på att vissa utvecklare tog bort appar o la in nya som man fick betala för .. Kör själv navionics på min padda nerladdat från installous ..
              -- O ja Jag får använda HellFish loggan --
              Min Blogg : http://t-hellfish.blogspot.com
              Min FishBrain: http://www.fishbrain.com/Hellman

Kommentera

Jag var också inne på den lösningen ett tag men valde bort det eftersom ipad + vettigt väderskydd kostar i princip samma som en hds8m inhandlad i uk. Då är fortfarande hds:en vassare. Jag tror inte heller jag hade varit nöjd med ljusstyrkan i dagsljus. Sen vile jag ha en structurescan också vilket underlättade valet något.

Att surfa fiskesnack och som blogmaskin funkar en ipad aldeles utmärkt, det är det jag använder min till.
                Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Lyfter den här tråden lite

Jag är i plotter-behov, och har tänkt på ipad med navionics sjökort (ca 200kr på app store) som "alla" säger funkar minst lika bra som ett "vanligt" digitalt sjökort för 1500kr. Men måste jag köpa ett abbonemang till ipaden? Om det är så, så har jag en iphone med telias abbonemang, funkar det att "synka" med ipaden eller hur ligger det till? Måste jag köpa ett till abbonemang?

Mvh Micke
                  Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
                  Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
                  [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av mcfoevva Visa inlägg
                    Lyfter den här tråden lite

Jag är i plotter-behov, och har tänkt på ipad med navionics sjökort (ca 200kr på app store) som "alla" säger funkar minst lika bra som ett "vanligt" digitalt sjökort för 1500kr. Men måste jag köpa ett abbonemang till ipaden? Om det är så, så har jag en iphone med telias abbonemang, funkar det att "synka" med ipaden eller hur ligger det till? Måste jag köpa ett till abbonemang?

Mvh Micke
                    Du skulle ju använda den som plotter och då är det GPS.en i Ipaden som Du använder och den kräver inget abb eller mobiltäckning, Navionics kort ligger i Ipaden och kräver ingen nätanslutning för att användas så nej något Abb behövs inte för navigeringen iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                      Du skulle ju använda den som plotter och då är det GPS.en i Ipaden som Du använder och den kräver inget abb eller mobiltäckning, Navionics kort ligger i Ipaden och kräver ingen nätanslutning för att användas så nej något Abb behövs inte för navigeringen iaf.
                      Spelar det nån roll vad man har då? Har iofs köpt en HDS 5m nu, men tänkte ändå En riktig plotter är ju gjord för marin miljö, det är knappast en ipad, så jag gissar att försäkringar inte gäller för ipaden på sjön. Är ipaden (GPSen i den) lika snabb som en plotter? Vad förespråkas?

Jag har ju en HT-båt så den skulle ju va skyddad men man ska fingra med blöta händer på touchskärmen osv.. känns lite sådär.
                      Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
                      Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
                      [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 709 visningar
                      0 gillar