Portabelt Ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portabelt Ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
    Ett litet tips om batteri: Använd Biltemas blyack istället. Då slipper du batterisyran och kan lägga batteriet hur du vill.
    Använder själv deras blyack på 7,2 AH och det räcker gott och väl en lång fiskedag.
    Kör gärna utan bakgrundsbelysning på ekolodet för det suger rejält med ström.
    Dina övriga frågor kan jag dessvärre inte hjälpa dig med.
    Mvh Micke
    Okej, låter bra det. Är det batteriet mycket att bära runt på? Och klarar batteriet av att laddas ur o laddas upp ett flertal gånger?

Kommentera

Har haft en blyack från biltema i 2 år. Väger i stort sätt ingenting och har laddat det många gånger. Laddningen räcker för bra mycket mer än en tur.

Kommentera

Jag ska köpa ett Eagle Fisheasy 350c och undrar om det räcker med ett 7,2ah batteri till det? Färgskärm kanske drar lite mer än svartvit?
        Hur lång tid kan man ha igång ett 350c med belysning om man kör på 7,2ah?

Kommentera

Kastar in en fråga jag med
          Ska fixa mig ett portabelt nu till våren. Har tänkt köra blyack från biltema och själva ekolodet ett Lowrance Mark 5x-DSI. Jag undrar bara hur det är med säkring. Sitter det någon form av säkring på sladden redan från fabrik på de flesta ekolod? Om inte, går det att fixa något sånt själv utan någon som helst elkunskap?
          Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Ursprungligen postat av Urband Visa inlägg
            Jag ska köpa ett Eagle Fisheasy 350c och undrar om det räcker med ett 7,2ah batteri till det? Färgskärm kanske drar lite mer än svartvit?
            Hur lång tid kan man ha igång ett 350c med belysning om man kör på 7,2ah?
            Kan inte svara för det specifika lodet, men mitt Eagle Cuda har jag kört flera 3-timmars pass med belysning utan att ladda mellan.

Kommentera

TriNitro: Vet inte om det sitter säkring men kan svara på att du säkerligen grejar det annars.
              Jag monterade säkring på min elmotor med noll kunskaper av el.
              Använde mig bara av säkringhållare, lödkolv och krympslang. Blev hur bra som helst och då kan jag knappt löda heller så :P

Pajkulan: Tack för ditt svar, ger ju en liten vink om hur länge det klarar sig. Fler får gärna svara på hur länge ni kör med vilken storlek på batteri.

Kommentera

Har beställt en Eagle Cuda 300 portabel. Hittade en sån billigt så de var bara att slå till

Kommentera

Fortsätter att låna tråden lite, känns onödigt att starta en ny nästan likadan.

Har lite svårt att bestämma om jag ska ha sugkoppsgivare eller givare på pinne som man sänker ner och sätter fast med tving.

Vad är för och nackdelar med att ha givaren på pinne ner efter sidan på båten istället för på aktern? Mer än att man får tänka att realtiden blir precis under båten istället för bakom sig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Urband Visa inlägg
                    Fortsätter att låna tråden lite, känns onödigt att starta en ny nästan likadan.

Har lite svårt att bestämma om jag ska ha sugkoppsgivare eller givare på pinne som man sänker ner och sätter fast med tving.

Vad är för och nackdelar med att ha givaren på pinne ner efter sidan på båten istället för på aktern? Mer än att man får tänka att realtiden blir precis under båten istället för bakom sig.
                    Undrar detsamma. Vore smidigt med att ha den på en pinne då man ibland är ute i träbåt och tror inte det fäster så bra med sugpropp då :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
                      Undrar detsamma. Vore smidigt med att ha den på en pinne då man ibland är ute i träbåt och tror inte det fäster så bra med sugpropp då :P

http://www.ofc.nu/portabelt-ekolodsh...915-c-252.aspx finns hos flera fiskebutiker detta var bara den första jag hittade via google.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 705 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17