Båt & fiskerelaterade appar för Iphone?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båt & fiskerelaterade appar för Iphone??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båt & fiskerelaterade appar för Iphone??

Som sagt vilka appar finns för Iphone som är till nytta eller nöje för oss fisketokar?

Navionics sjökort för 95 kr är ju givet för att få en reserv plotter men andra som är bra att ha, kom med föslag och erfarenheter av vilka som är bra och vilka man ska undvika.

NauticalAR... nåt Eniro har släppt.... starta appen så startar kameran och kartan direkt, håll den rakt framför dig och du ser olika POIs framför dig i skärmen direkt... ganska coolt faktiskt dock inte hunnit testa det så mycket
    http://teamfire.bloggspace.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Som sagt vilka appar finns för Iphone som är till nytta eller nöje för oss fisketokar?

Navionics sjökort för 95 kr är ju givet för att få en reserv plotter men andra som är bra att ha, kom med föslag och erfarenheter av vilka som är bra och vilka man ska undvika.
      Vad täcker den? Öresund <södraöstersjön kattegat med? Den för 3-400 täcker den annars?

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
        Vad täcker den? Öresund <södraöstersjön kattegat med? Den för 3-400 täcker den annars?
        Har inte laddat ner den ännu så vet inte men det vore kul om någon som har den kan berätta, men gissar att man får välja ett mindre område men det visar sig när det är dags.

Kollade på navionics hemsida och hittade detta kort 44 http://www.navionics.com/Charts_Mobi...ileType=iPhone det täcker hela östersjön och fiska viken så får man det för 95 kr är det prisvärt men det återstår att se detta kom från hemsidan.
        Senast ändrad av Rospigg; 2010-09-02, 22:42.

Kommentera

Navionics Baltic Sea Täcker hela Östersjön från Malmö och söderut till Tyskland. Öster om detta är kusten på båda sidor med (Tyskland, Polen osv). Danmark verkar inte vara med specielllt mycket eller överhuvudtaget. Västkusten på Sverige är med och även Norges kust öster om Norges sydligaste spets.

Jag tycker att Eniros vanliga app är bra också, där finns det sjökort. Sedan är hittas app och Google Earth trevliga om man vill se satellitbilder på hur en vik ser ut. Sen har Sjöräddningen en app med kustväder och larmnummer, skadar inte att ha den heller
          Min fiskeblogg Skvalp
          +FishEco

Kommentera

Jepp hittade SSRS App som var behändig med lokalvädret och 112 på snabbval om något går fefl, Google Earth var bland det första jag lade in då jag gillar den, satelitbilder får man även i vamliga Google Map som finns i den från start, bara skifta läge till satelitbild istället för karta!!

Hittade också en App från Röda Korset i Första Hjälpen med video och ljud instruktioner för hur man ger hjärtlungräddning och andra nyttiga tips och den var gratis, inget man kan om man inte gått kurs, men det kan rädda liv även om man inte är proffs på att göra det så kan vara bra att ha!

Laddade ner Navionics igår och det innehöll ju massor som näms ovan, klart prisvärt med 95 kr för allt det ;-)

Saknar logg på lillbåten så laddade ner en Speedometer som mäter både km/h och knop samt trippmätare så har man koll på det även i lillbåten, fanns flera men jag valde en digital med tydliga siffror som var gratis.

Kommentera

Navionics app visar även den hastigheten
              Min fiskeblogg Skvalp
              +FishEco

Kommentera

Ursprungligen postat av frejo Visa inlägg
                Navionics app visar även den hastigheten
                Jepp så är det och samma sjökortsutseende som jag är van vid från Lowranceplottern ;-)

Kollade och insåg att man kan välja Google som overlay på den då visar den satelitbilden ovanpå vanliga sjökortsbilden så man ser hur det ser ut i verkligheten tex hur stranden på en ö ser ut som man tänker åka till och fika ;-)
                Senast ändrad av Rospigg; 2010-09-03, 10:34.

Kommentera

Stämmer, man kan få Google satellit-vy som overlay. Nackdelen är att det bara är över land. De områden som är markerade som vatten på sjökortet blir vatten med overlayen även om det är helt igenväxt nu och inte alls vatten där. Hade velat kunna slå av sjökorten helt för att se hur vattnet, vikar och sund ser ut på riktigt. Det kör jag andra appar till nu.
                  Min fiskeblogg Skvalp
                  +FishEco

Kommentera

Någon som vet om man kan ställa om det så att det blir riktning upp på visningen för nu är det N upp och är man van vid riktning upp känns det lite bakfram?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 705 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17