Båt & fiskerelaterade appar för Iphone?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båt & fiskerelaterade appar för Iphone??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Speedbox Free heter den fanns under Navigation Top Free

Kommentera

Tack för det Rospigg!

Kommentera

Jag använder en app som heter Fishing Calender kostar 22 kr på appstore. Där kan man lägga in fångsten med bild och gps punkt, typ , bete, vikt, väder m.m. Funkar riktigt bra finns även någon länkfunktion till Facebook som jag ej nyttjat.
        Om man söker på fishing Calender på Youtube finns det en presentation.

Kommentera

Ursprungligen postat av Harvest Visa inlägg
          Jag använder en app som heter Fishing Calender kostar 22 kr på appstore. Där kan man lägga in fångsten med bild och gps punkt, typ , bete, vikt, väder m.m. Funkar riktigt bra finns även någon länkfunktion till Facebook som jag ej nyttjat.
          Om man söker på fishing Calender på Youtube finns det en presentation.
          Låter bra, hoppas dock Appen funkar bättre än reklamvideon på Youtube för den var helt kass, tar gäran emot mera info om denna ändå.

Så hittade jag denna http://itunes.apple.com/us/app/ifish...17077518?mt=8# 55kr är ju klart överkomligt om den funkar så bra som det låter, någon som använder och kan ge en åsikt?!

Kommentera

Hittat två Appar som visserligen är för kameran men ändå bra för fiskare som vill föreviga sina fångster med Iphonens kamera.
            1. Gorillacam som ger enklare zoomfunktion och främst lite bildstabilisering och seriebildtagning som är bra vid fotande i en båt tex.
            2. Photoshop Express Mobile som ger tillgång till enklare bildredigering direkt på skärmen.

Båda är gratis och funkar vad jag kan se bra, glöm inte att uppdatera till IOS4.2 som är ute sedan i förrgår!!

Kommentera

Har Ni inte hittat den ännu så ladda ner ShipFinder finns under Navigation/Top Free, en App som visar AIS information i realtid!!

Helt perfekt för alla som kör trollingfiske i trafikerade farvatten och vill se när fartygen kommer innan de syns med blotta ögat och inte vill lägga ut flera tusenlappar på en AIS mottagare.

Kommentera

Flick Fishing free
                Ett fiskespel som man kan fördriva några minuter på.
                Ola

Kommentera

Någon som testat 88 SEA - Sjökortsnavigator (länk).
                  Kostar ju trots allt 469kr? Eller duger Navionics sjökort (för 95kr)?

Kommentera

Ursprungligen postat av odevetu Visa inlägg
                    Någon som testat 88 SEA - Sjökortsnavigator (länk).
                    Kostar ju trots allt 469kr? Eller duger Navionics sjökort (för 95kr)?
                    Navionics App har samma kartmaterial som vanliga korten så samma utseende på det som alla Lowrance plottrar eller andra som använder Navionics, som reservplotter eller enda plotter i lillbåten fyller den sin uuppgift perfekt för 95kr ;-)

Kommentera

Har ej testat 88 SEA, men det är inget som direkt saknas i Navionics app för att ha den som reserv. Den är helt klart värd 95 kr, men jag skulle inte köpa 88 SEA för 469kr. Jag har en riktig plotter och navionics använder jag bara som reserv eller när jag vill dubbelkolla något. Tidigare så använde jag navionics som enda plotter när jag fiskade med mindre båt och var osäker på vart grynnor låg osv. Funkade fint till det med då
                      Min fiskeblogg Skvalp
                      +FishEco

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 709 visningar
                      0 gillar