Ekolod på Ebay - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod på Ebay

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod på Ebay

Nån här som köpt ekolod på ebay? Kollar på ett LOWRANCE ELITE-5X, enda nackdelen jag kommer på är väl om det skulle gå sönder .. Sen har man menyer på engelska men det är väl inte hela världen!

Dela med er om ni har handlat!

Glöm inte att smacka på 500 spänn i porto och multiplicera med 1,3 för porto och tull.

Kommentera

Jag har köpt ekolod på ebay (USA) 2ggr och det har inte varit några problem. Frakten brukar väl ligga på 200-300:-. Man kan även hitta billiga lod i England, är ofta lite dyrare men räkna bort tull och frakten brukar vara billigare.

Kommentera

Köpte ett x510 för ett par år sen på ebay, allt fungerade klockrent och jag fick ge 4300 totalt och nypriset i sverige då låg runt 7500 så visst finns det pengar och hämta.
        Sen fanns det svenska menyer i och man kunde ställa om till meter osv.
        http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av jokkan Visa inlägg
          Nån här som köpt ekolod på ebay? Kollar på ett LOWRANCE ELITE-5X, enda nackdelen jag kommer på är väl om det skulle gå sönder .. Sen har man menyer på engelska men det är väl inte hela världen!

Dela med er om ni har handlat!
          Köpte ett Eagle Fishmark 640C förrförra veckan på ebay. 299 dollar, 47 dollar i frakt. Tyvärr fastnade det i tullen så 911 riksdaler till fick jag betala. Totalt 3500. Ligger på ca 6000kr i sverige. Vad gäller menyerna så är dom på svenska på både loxrance och eagle. Köpte en gamin 525 för ett par år sen från tigergps.com och det fanns även svenska menyer på den. Det där med garantin får man väl leva med om det inte är som för garmin, där gäller europagaranti. En kollega brände sin 525S och den skickade han till england för garantiåtgärd.

Jag tog i höstas hem en scotty 1050 kostade med frakt 1400kr, två shimano cardiff rullar 800kr med frakt. Tog hem dessa i nov-dec klarade tull och moms. Fick tipset av en kollega att runt juletid är flödet av paket så stort att chansen att slippa tull och moms är större.
          Senast ändrad av gerjoh; 2010-08-11, 08:05.

Kommentera

Låter som en ide att lägga en beställning runt juletid.. =) Tack för tipset!

Kommentera

Jag har handlat på ebay, nya prylar och det har gått hur smidigt som helst. Betalat med paypal där jag kopplat mitt visakort till. Ingen risk att bli skimmad då kortnummret inte avslöjas. Kolla bara ratingen på säljföretaget (positiva/negativa omdömen). Välj frakt med USPS (United States Postal Service), alltså posten i USA. Jag har tagit hem prylar med Fedex och UPS och dom har avtal med svenska tullen så jag har alltid fått betala tull och moms+ en hanteringsavgift om ca 100kr???. Sist beställde jag en måndag och fick paketet en fredag. Dom sickar ett trackingnummer så att man kan följa paketet fram till dörren!!!

Kommentera

Beroende på vilken handlare du köper från kan vissa gå med på att deklarera paketet som gåva och i de fall jag köpt har detta inneburit 0:- i tull.

Kommentera

Japp, det stämmer. Några företag jag köpt ifrån gick med på det. Vissa påstår att det är olagligt att göra så. Kan kanske variera mellan olika stater.

Kommentera

Angående ebay.
                    Saker du kan göra för att slippa tull stalin.
                    1. Be säljaren skriva ett lägre värde på det aktuella köpet
                    2. Välj en säljare som inte skickar med FedEX eller dhl
                    3. Be säljaren om att skicka det som en gåva (fungerar ibland)

Tänk på.
                    1. Köp alltid av säljare som har bra omdömen
                    2. Använd aldrig kontant betalning eller banköverföring
                    3. Vill inte säljaren skriva ett lägre värde ska du skita i att köpa av säljaren
                    4. Garanti och liknande brukar vanligen vara att glömma kolla innan!
                    5. Köp av säljare i ett eu land så slipper du avgifter

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 797 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri