uppgradering av ekolod från lowrance x51 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

uppgradering av ekolod från lowrance x51

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• uppgradering av ekolod från lowrance x51

Hej!

Har ett lowrance X51 som jag köpte när det var ett "hett val" men det var ju också några år sedan. jag är trött på att behöva fippla och meka så mycket som man behöver med inställningarna för att få det att funka halvbra och vill nu ha ett så pass "intelligent" att det klarar sig utan att jag måste pilla en massa på det.eller alternativt att det kan spara flera profiler, så jag kan ha en för mitt vertikalfiske, en för trolling efter gädda och en annan när jag är på jakt efter abborren.

Några tips?
    Senast ändrad av Discharged; 2010-07-29, 18:59.
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kjøp Furuno FCV-620, funger suverent i automodus. Trengs ingen justering om det er 3 eller 500m der du fisker.

FCV-620 og den større modellen FCV-585 er de beste småbåtloddene på markedet. Jeg har FCV-620, 2 stk HDS-5, HDS-8, LMS-525C, LCX-15MT og Humminbird 957Ci og har også brukt Raymarine sine lodd.

Kommentera

Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
      Kjøp Furuno FCV-620, funger suverent i automodus. Trengs ingen justering om det er 3 eller 500m der du fisker.

FCV-620 og den større modellen FCV-585 er de beste småbåtloddene på markedet. Jeg har FCV-620, 2 stk HDS-5, HDS-8, LMS-525C, LCX-15MT og Humminbird 957Ci og har også brukt Raymarine sine lodd.

Rejäl prislapp på det ekolodet... Tror att det spräcker min maxbudget faktiskt... Hade inte tänkt mig ett dyrare lod än runt 5000:-

Kommentera

Tyvärr är det nog så att det ekolodet du söker inte existerar. Man måste in och pilla på inställningarna beroende på olika förhållanden. Jag beställde ett Eagle Fishmark 640C från staterna i måndags och fick det i fredags. Provkört två gånger och det funkade alldeles utmärkt. Enkla menyer och lätt att justera. Fick hem det med moms och tull (tyvärr) för 3500kr, kostar nästan det dubbla om man gör en sökning på svenska butiker. 2600kr om det inte fastnat i tullen!!!

Länge leve ebay!

Kommentera

Ursprungligen postat av gerjoh Visa inlägg
          Tyvärr är det nog så att det ekolodet du söker inte existerar. Man måste in och pilla på inställningarna beroende på olika förhållanden. Jag beställde ett Eagle Fishmark 640C från staterna i måndags och fick det i fredags. Provkört två gånger och det funkade alldeles utmärkt. Enkla menyer och lätt att justera. Fick hem det med moms och tull (tyvärr) för 3500kr, kostar nästan det dubbla om man gör en sökning på svenska butiker. 2600kr om det inte fastnat i tullen!!!

Länge leve ebay!
          Det var det jag misstänkte, hur är det med flera sparade profiler då?

och angående tull och mons... Inget större bekymmer se: http://www.fiskesnack.com/forum/show...-i-USA-(Musky)
          Senast ändrad av Discharged; 2010-08-03, 10:19.

Kommentera

vartifrån beställde du det ekolodet? Är på jakt efter ett, o detta verkar minnsan helt ok.
            Svenska menyer?
            Det är inte det att jag är dum, har lite otur när jag tänker bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av sysslolos Visa inlägg
              vartifrån beställde du det ekolodet? Är på jakt efter ett, o detta verkar minnsan helt ok.
              Svenska menyer?
              Hej!
              Kolla http://stores.ebay.com/GeekDeal__W0Q...?_nkw=fishmark.
              Det är svenska menyer, dock är instruktionsboken på engelska.
              299 dollares! Skickades med USPS express. Har kört några göspass med det. Var i en sjö i Dalsland igår, såg fisk på lodet som jag släppte ner på och det högg direkt....gös. Är mer än nöjd, dock tog ryggen stryk så jag körde till Jula i Skara idag och köpte mig en båtstol som jag monterade på båten, provkörd utan anmärkning.

Kommentera

Hur är det med läsbarhet i direkt solsken?
                Jag börjar bli less på min X125.

Kommentera

Inga problem alls! Kört både med och utan solglasögon. Dock har polariserade glas den egenskapen att om man lutar huvudet åt ett håll blir skärmen svart!!! Men varför skall man sitta med snett huvud och titta??? Var med två polare igår och körde från 15.00-20:00, 19 fångade gösar. Dock ojämn fördelning i båten 13, 4 och 2 där jag sod för den sista bedriften. Vi hade kompisens båt men körde med mitt lod och alla var överens om att färglod är klart bäst!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                  1 020 svar
                  127 774 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Team Colibri  
                  Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17