Hur skulle ni tolka mina ekolods bilder Garmin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur skulle ni tolka mina ekolods bilder Garmin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur skulle ni tolka mina ekolods bilder Garmin

Äger en 521s som jag försöker lära mig.
    Det jag förstått är att ju hårdare botten desto mer signal på det mottagna ekot och en mjuk botten som lera visar en tunn linje rätt över hela skärmen.
    Som detta fall
    Mjuk blålera

Även denna bild visar väl mjuk botten och ett språngskikt ?

I detta fall är det en hårdare botten ? Kan man lita på dessa symboler ?
    Senast ändrad av Martin Eves; 2010-07-21, 21:12.

Över 80 som tittat ingen som vet ?

Kommentera

jag har inte heller fattat exakt vad mitt tyder: 421s. men jag tror att du är rätt ute iallafall =)
      http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

Kommentera

Kan du ändra till vit bakgrunds bild ? Jag personligen tycker det är mycket lättare att tyda bilden då,har själv Simrad EQ 32 färglod,suveränt bra och använder vit bakgrund,har testat olika bakgrundfärger i alla varianter men vit är bäst i mitt tycke.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Skulle säga tvärsom att den röda botten betyder att det är hård botten då hårda ekon visas med mera färg, är den gul/röd så är den mjukare och gul eller ännu ljusare så är det mjuk lerbotten.

Strecket vid 10,0 kan nog vara språngskiktet, det som ligger som klumpar uppe i ytan är sannolikt störningar och inte att bry sig om.

Nej du kan absolut inte lita på fisksymbolerna det ser klika ut för flytande sjögräs eller en plastpåse, så spar dig besväret och stäng av Fish ID funktioene, kör sedan alla inställningar utom djupområde i manuellt läge så får du ut mera av ditt ekolod när du lärt dig tolka det rätt vilket tar lite tid.

Har du inte läst Turtorialen på www.lowrance.com så gör det och vill Du ha en svensk översättning så besök "Lilla MY.s" hemsida där finns en bra översättning av Lowrance Turtorial.

Lycka till med lodet

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Skulle säga tvärsom att den röda botten betyder att det är hård botten då hårda ekon visas med mera färg, är den gul/röd så är den mjukare och gul eller ännu ljusare så är det mjuk lerbotten.

Strecket vid 10,0 kan nog vara språngskiktet, det som ligger som klumpar uppe i ytan är sannolikt störningar och inte att bry sig om.

Nej du kan absolut inte lita på fisksymbolerna det ser klika ut för flytande sjögräs eller en plastpåse, så spar dig besväret och stäng av Fish ID funktioene, kör sedan alla inställningar utom djupområde i manuellt läge så får du ut mera av ditt ekolod när du lärt dig tolka det rätt vilket tar lite tid.

Har du inte läst Turtorialen på www.lowrance.com så gör det och vill Du ha en svensk översättning så besök "Lilla MY.s" hemsida där finns en bra översättning av Lowrance Turtorial.

Lycka till med lodet
            Tackar
            Det var mycket läsvärt

Mvh
            Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15