Erfarenhet av Andorid Mobiler GPS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenhet av Andorid Mobiler GPS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenhet av Andorid Mobiler GPS

Tjenare!

Ska införskaffa mig en Android Mobil är tanken för att kunna använda den som enklare plotter på sjön.

Har kollat diverse olika appar både fria och sådan man får betala för den som verkar mest vettigt utav dom man köper är http://www.88degreesnorth.com/index....hop&act=&task=
    Tyvärr har dom inte utvecklat någon app än för Android mobiler, men Pratade med Deras säljare och enligt han så kommer dom inte hinna släppa den under denna säsong men kommer garanterat att finnas tillgänglig inför nästa sommar. Vilket glädjer mig för jag Vågar vägare Iphone

Sedan finns det massor av appar för mobilen där man själv kan lägga in kartor osv och använda gps:en på olika sätt med spårning osv.

En annan intressant aktör är http://www.navionics.com/MobileMarin...leType=Android
    Tyvärr inte support för den mobil som jag har tänkte mig än, men det kommer att komma enligt tillverkarna så är dom villiga att ta emot uppgifter för att göra den buggfri även med Samsung Galaxy S vilket kommer bli mitt val som det ser ut nu.

Mycket tack vare att den har AMOLED skärm som gör att man ser bättre i solljus på sjön och även bra storlek på skrämen på hela 4"

Är det någon här som har erfarenhet av Android Mobiler och GPS funktioner med sjökort så dela gäran med er av denna erfarenhet

Enligt uppgift så nu Navronic's app funka på Samsung Galaxy S med lite manuella inställningar

Kommentera

och enligt uppgift har Galaxyn problem med gps:en. Det finns tydligen en patch som fixar det men inte från Samsung så då ryker förmodligen garantin.
      Det sägs att dom ska fixa en egen men dom brukar inte vara snabba med att uppdatera sina lurar och därför går dom bort för egen del.

Själv har Navionics till min HTC Desire och det funkar klockrent förutom att jag inte hittar nån inställning i appen för att behålla skärmen på, så det måste man ändra själv bland menyerna i luren.

Här en länk till ett utmärkt sida med tillhörande forum för androidnördar

http://www.swedroid.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
        och enligt uppgift har Galaxyn problem med gps:en. Det finns tydligen en patch som fixar det men inte från Samsung så då ryker förmodligen garantin.
        Det sägs att dom ska fixa en egen men dom brukar inte vara snabba med att uppdatera sina lurar och därför går dom bort för egen del.

Själv har Navionics till min HTC Desire och det funkar klockrent förutom att jag inte hittar nån inställning i appen för att behålla skärmen på, så det måste man ändra själv bland menyerna i luren.

Här en länk till ett utmärkt sida med tillhörande forum för androidnördar

http://www.swedroid.se/

Va det smidigt å installera appen eller fick du rota luren först?

Kommentera

själv kör jag navionics på iphone.. funkar klockrent.

Kommentera

Ska tydligen finnas en patch som släpptes idag i syd korea. Så den kommer nog till Sverige snart, verkar som det är drivrutiner mellan telefon och mjukvaran som bråkar. Med tanke på att Desire är samma os på och där verkar det ju som sagt funka ? men även läst en del som det funkar bra för med SGS

Det som talar för den är skärmen :P och processorn på 1ghz

Kommentera

Jag kör rootat men det behövs inte för Navionics, jag hade det innan jag rootade.
              Betalapps kommer man åt ändå med ett simkort från usa eller uk (går att köpa kontantkort på ebay för ca: 70 sek inkl. frakt) eller via en emulator i datorn men det är klart krångligare.

Kommentera

Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
                själv kör jag navionics på iphone.. funkar klockrent.
                kan du spara din rutt på sjön och lägga in waypoints med denna app???

Kommentera

Nokias GPS är gratis och funkar finfint.
                  Deras N900 är dessutom coolare än androidlurarna med hästlängder. (Öppen källkod på Maemo/Meego och vill man kan man trycka in Android 2.2 också)
                  "Varför nöja sig med hamburgerkedja med bismak av filttoffla när man kan äta på lyxkrog"

Kommentera

Kör själv en Desire. Ladda ner appen "Eniro", så finns det sjökort i den. Funkar hur bra som helst i hela norden, t.o.m på Röst vid Lofoten.
                    Annars har Navionics kommit nu, har jag läst, till Android.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 708 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17