Köpa Gps! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa Gps!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa Gps!

Hej

Köpte förra året ett Lowrance X135 och är nu sugen på att bygga till med en gps.

Jag skulle vilja ha en som man kan koppla ihop med ekolodet och om det finns möjlighet spara ner hur jag kört och vilket djup det är där jag lägger mina makeringar på ett minneskort så att man kan kolla hur man kört på datorn. Det behöver inte vara karta i bakgrunden.

Någon som har några tips?

Simma lugnt!

Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
    Hej

Köpte förra året ett Lowrance X135 och är nu sugen på att bygga till med en gps.

Jag skulle vilja ha en som man kan koppla ihop med ekolodet och om det finns möjlighet spara ner hur jag kört och vilket djup det är där jag lägger mina makeringar på ett minneskort så att man kan kolla hur man kört på datorn. Det behöver inte vara karta i bakgrunden.

Någon som har några tips?

Simma lugnt!
    Finns ju applikationer för mobiler idag som klara detta, har själv studera lite, vill ha en liten plotter i mobilen mest för att kunna lägga lite spår och markörer för olika platser och Den som jag hittat som är en app som man får köpa är 88 sea som kommer att utveckla en app som funkar i android mobiler till nästa säsong enligt deras säljare som jag pratade med igår.

Sedan finns det alternativ med Egena kator osv. Dessa går ju att använda också beronde hur man ska använda dem

Ska nog inhandla mig en Samsung Galaxy S med AMOLED skärm och android 2.1

Kommentera

Om jag skall använda mobilen är inte det Agps då? Måste man inte ha mobil täckning för att det skall fungera bra? Jag hade en Sony Ericsson med Agps och den slog fel på 50 - 100 meter ibland.

Kommentera

Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
        Om jag skall använda mobilen är inte det Agps då? Måste man inte ha mobil täckning för att det skall fungera bra? Jag hade en Sony Ericsson med Agps och den slog fel på 50 - 100 meter ibland.
        Helt rikgit att det krävs AGPS alternativ en extern gps via blåtand eller så.

kan nog stämma att det är ungefär där felmarginalerna ligger. Men frågan är ju hur du ska använda den.

Klart ska du ut och åka långa distanser i okända vatten så är det säkert bättre med en plotter och kartor för runt 10.000 men har man en mobil och vill lägga rutter och ha något bra pejl på saker och dessutom ett ekolod så bör man klara sig bra.

Att inte att förglömma är att man alltid ska ha ett manuellt kort tillhands eg alldrig lita på elektronik till 100% men man kan ju också se sig om lite så brukar det vara rätt okey alternativ vad jag förstått det.

Men som sagt beror ju på användingsområdet

Kommentera

Det kommer mest att användas till när jag exempel trollar och jag ser något intressant så vill jag markera på gpsén så jag kan åka tillbaks till samma ställe. Samt makera lite olika grund kanter.

Tittade på riktiga gpser och de var lite väl dyra. Får se om man får en android telefon på jobbet. Då kanske man kan testa mobil varianten.

Kommentera

Precis, Det som jag menar att ska man bara lägga spår osv så kan man leva med en felmarginal på 50-100 meter

Jag har en mindre plastbåt trollar en del mest gädda gös och då vill man kunna sätta punkter osv och även lägga lite spår på heta platser och det kommer den funka utmärkt med

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 708 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri  
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17