Lowrance mark 5x vs eagle cuda 300 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance mark 5x vs eagle cuda 300

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    Köp ett lowrance 5x,det måste vara bästa alternativet för det gjorde jag

Köpte det här: http://www.wikingmarine.se/catalog/l...k5x-p-533.html

Bra pris och jag hade det hemma på två dagar
    sugkopp och batt. köper du på biltema:

lite såga och skruva så är det klart

summasumarum 2600-2700kr klappat å klart + laddare

sen är det bara att knappa sig fram.

Verkar riktigt bra men vilken av blyackumlatorerna ska man använda sig av ? starkaste eller?

Kommentera

Byggarn har du bild på hur de hela ser ut?

Kommentera

Vad trors om detta lodet istället ? Eagle SeaFinder 480 DF verkar vara ett bättre lod och finns billigare än mark5x

Kommentera

Lite luddigt detta, Lowrance x-125 har slutat säljas. Alternativet verkar då vara Eagle FishMark 480 som mer eller mindre är samma som Lowrance x-125, dessutom verkar de inte va någon större skillnad på Eagle SeaFinder 480 DF och Eagle FishMark 480, förrutom att 480 DF har dubbla frekvenser.

Lowrance Mark-5x är den upphottade/nyare versionen av Lowrance x-125.

Med andra ord, Lowrance Mark-5x borde duga, kostar lika mycket som alternativen ovan, slankare och smidigare att ta med sig.

Kan ha fel, men det är så jag har uppfattat det.

Kommentera

Det blev ett Eagle SeaFinder 480 DF från Wikingmarine kostade 2095 kr nedsatt från 3695!

Ska antagligen hämta ut det imorrn var ingen fartgivare med såg ja men är inte intresserad av det ändå.

Kommentera

Har ingen bild,har dessutom originalsugproppen själv från ett gammalt cudalod
              har 10A batteriet själv men aldrig lyckats göra slut på det (utom då jag körde elmotorn på det) trots flera dagars fiske utan laddning.Detta var dock med cudalodet som troligen är snällare strömförbrukare.Tror nog att 7,2A räcker gott,kanske även 4,5A men det är nog andra bättre skickade än jag att svara på
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Heltvild Visa inlägg
                Det blev ett Eagle SeaFinder 480 DF från Wikingmarine kostade 2095 kr nedsatt från 3695!

Ska antagligen hämta ut det imorrn var ingen fartgivare med såg ja men är inte intresserad av det ändå.
                Grattis! Det där lodet blir du helt klart nöjd med.

Jag kör ett 7 Ah batteri från biltema, kostade nog 260 kr. Jag laddar mitt batteri innan varje fisketur även om det sannolikt inte behövs, skulle ju vara väldigt tråkigt om batteriet tog slut under en fisketur. Jag har kört 10 timmar så det håller längre än så iaf, gick snabbt att ladda upp batteriet igen.

Det finns en del kostader att beakta när man väljer mellan att köpa portabelt eller att själv göra portablet. Huvudkostnaden ligger i batteri + laddare. Om du köper ett portabelt skall du ha ett antal (ofta 8 st) laddningsbara batterier och laddare, detta kostar ca 400 - 500 kr. Visst kan man köra engångsbatterier men om man har lite miljövett och är hyfsat ekonomisk gör man inte det.

Om man själv skall göra det portabelt får du ett betydligt större batteri för mindre pengar, kanske 200 - 400. Men laddaren till dessa batterierna är ganska dyra om man vill ha kvalité, fast om man redan har batteri till elmotor har man ju sannolikt även laddare och då är totalkostnaden betydligt mindre.

Men, oftast får du ett riktigt bra lod för samma pengar som ett "kasst" portabelt lod så man tjänar på att själv bygga portablet i längden!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                1 020 svar
                127 774 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Team Colibri  
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17