Fylla på med batterivatten - Tudor Nautica Freeline 75Ah - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fylla på med batterivatten - Tudor Nautica Freeline 75Ah

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fylla på med batterivatten - Tudor Nautica Freeline 75Ah

På lite äldre batterier är "klacken" tydligen så att man vet hur pass mycket man ska hälla på. Men på detta batteri blir jag lite fundersam som det är "klacken" jag ser? Är det den lilla flerpen? Vill ju inte hälla på för mycket så att det "kokar över" när man laddar den.

Bilder ser ni på länkarna nedan.

Mvh

Snabba svar uppskattas, måste ut imorrn. Kliar i fisketarmen

Kommentera

Du ser plattorna i vattnet, så länge de är under ytan är det bra, cirkus 1cm över brukar väl vara lagom.

Är ingen batterigus men det är min åsikt iaf.

Kommentera

Den vattennivån ser väl helt okay ut.
        Själv kör jag numer underhållsfria täta batterier både i båt och bilar,helt klart att föredra.
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

hej.linjerna på sidan verkar vara min-max.om du mäter från topp till max-strecket på batt så hamnar du säkert i nivå med flerpen.mvh stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
            På lite äldre batterier är "klacken" tydligen så att man vet hur pass mycket man ska hälla på. Men på detta batteri blir jag lite fundersam som det är "klacken" jag ser? Är det den lilla flerpen? Vill ju inte hälla på för mycket så att det "kokar över" när man laddar den.

Bilder ser ni på länkarna nedan.

Mvh
            Hej Leon; Du ska ladda batterierna innan du fyller på destillerat vatten. Innan du laddar batterierna bör du lyfta på locken och kontrollera att vatten/syranivån ligger ovanför cellerna. Cellerna får aldrig vara torrlagda.

När dina marinbatterier är fulladdade är det dags att fylla på destillerat vatten, men aldrig mer vatten än att vattennivån ligger i underkant på cellrören.

Vattennivån sjunker när spänningen i batterierna faller och vattennivån är som lägst när batterierna är helt urladdade. Fyller du på vatten i urladdade batterier och laddar dem sedan, då stiger vattennivån tills batterivätskan bubblar över...och det vill ingen vara med om.

Gösen är riktigt i tagen nu! Många av de stora Göshonorna har lämnat lekgrynnorna och börjat simma ut i fjärdarna för att äta upp sig igen efter leken.
            En ASSRD-1200 i färgerna 32 (Blue Silver) och 35 (Clown) gör att du inte behöver ljuga för kompisarna om Gösfångsterna i år. Juli och Augusti är toppmånader för Göstrolling i de områden där du håller till....
            Go for the Big Walleyes!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Tackar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              127 774 visningar
              0 gillar