Garmin Fishfinder 160C - Tankar kring denna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin Fishfinder 160C - Tankar kring denna.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garmin Fishfinder 160C - Tankar kring denna.

Hejsan. Hoppas tråden kommer rätt nu.

Köpte precis min första båt, och med den så följde Garmin Fishfinder 160C med nytt i kartong.

Vad har ni att säga om detta? Värt att montera eller försöka få sålt det, tillfördel mot nått annat?

/ Friberg

Ursprungligen postat av Friberg Visa inlägg
    Hejsan. Hoppas tråden kommer rätt nu.

Köpte precis min första båt, och med den så följde Garmin Fishfinder 160C med nytt i kartong.

Vad har ni att säga om detta? Värt att montera eller försöka få sålt det, tillfördel mot nått annat?

/ Friberg
    Beror helt på i vilka vatten och till vad du ska använda din båt och lod, är det fråga om inomskärsfiske och insjöar och djup under 50m så funkar det bra, ska Du ut på österjön och trolla lax elelr leta vrak för torskfiske så bör Du byta till något mera ändamålsenligt.

Så Du får nog tala om lite mera om såna saker om vi ska kunna ge dig bra tips

Kommentera

Det kommer först å främst bli makrill jag är ute efter, då jag bor på västkusten. Kanske någon dörjning eller så.

Båten det gäller är en Askeladden 475, så de är ingen jätte båt jag har skaffat.

/ Friberg

Kommentera

Det kommer först å främst bli makrill jag är ute efter, då jag bor på västkusten. Kanske någon dörjning eller så.

Båten det gäller är en Askeladden 475, så de är ingen jätte båt jag har skaffat.

/ Friberg
        Har ju tyvärr inte makrill i mina hemmavatten men en god fisk är det iaf, men hur fiskar du den alltså är det djupt eller går det att fiska den landnära på grundare vatten??

Orsaken til lfrågan är hurvida lodets djuptagningsförmåga räcker eller inte och vad du behöver se, räcker det att lokalisera stimmen med makrill på ner till 50-75 m så funkar det, behöver du se mindre saker på större djup då blir det knepigt med det lodet.

Om jag var du skulle jag oavsett se till att det finns en GPS plotter ombord med så du kan lagra positionen för intressanta sttällen du hittar, men du kanske har en sån redan?
        Om inte byt lodet mot ett kombiinstrument med både lod och plotter i ett, mycket smidigt i små båtar som den du har och för sånt fiske.

Kommentera

Jag har väll tänkt att börja fiska på vatten jag känner till. Och det är inte så jätte djup där. Kanske 15-20m men det blir ju att man vill testa lite nya ställen allt eftersom.

Finns det nån gps enhet/modul så man kan få kordinater i den enheten jag har idag?
          Har inte lust att ha för många grejer i båten, blir bara rörigt då.

/ Friberg

Kommentera

Jag har väll tänkt att börja fiska på vatten jag känner till. Och det är inte så jätte djup där. Kanske 15-20m men det blir ju att man vill testa lite nya ställen allt eftersom.

Finns det nån gps enhet/modul så man kan få kordinater i den enheten jag har idag?
            Har inte lust att ha för många grejer i båten, blir bara rörigt då.

/ Friberg
            Nix det är ett renodlat ekolod du har.

Djupmässigt funkar det då men som du säger inte kul med för många manicker monterade därav rekomendationen att byta den mot ett kombi så du har både och men bara en manick att montera ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 774 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri  
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17