El ut från Evinrude 25 hp ca 85 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

El ut från Evinrude 25 hp ca 85

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• El ut från Evinrude 25 hp ca 85

Hej alla motorkunninga. Vet någon hur jag bär mig åt för att få fram laddning till batteriet från en Evinrude 25 hp ym 85? motorn har en utgång som sitter på sidan och som verkar vara för el ut. Finns det någon speciell kabel att köpa å i sådana fall vart å vad behövs mer? Tacksam för svar.

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Hej alla motorkunninga. Vet någon hur jag bär mig åt för att få fram laddning till batteriet från en Evinrude 25 hp ym 85? motorn har en utgång som sitter på sidan och som verkar vara för el ut. Finns det någon speciell kabel att köpa å i sådana fall vart å vad behövs mer? Tacksam för svar.
    Det uttaget kan du inte använda till batteriladdning annat än om du monterar en likriktare emellan, men även då funkar det dåligt då uttaget endast är till för att driva lanternor på direktström när motorn är igång och ger därför alldeles för dåligt med ström för att klara laddning.

Misstänker att din motor saknar elstart och då har de ingen laddningsförmåga/generator utan enbart detta belysningsuttag, däremot motorer med elstart har alltid egen laddningsförmåga med generatorfunktion även om laddningen ofta är ganska liten men ger iaf en del.

Så tipset blir glöm den iden och ordna laddning från land till det batteri du avser att använda eller ta hem mellan turerna för att ladda på det, alternativt skaffa en solcell som monteras i båten så har du alltid fulladdat batteri när du kommer till båten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
    1 020 svar
    127 789 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Team Colibri  
    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17