Bygga portabelt lod/gps - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga portabelt lod/gps

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bygga portabelt lod/gps

Hög tid att fixa en portabel lod/gps väska att ha med i träskbåten då det gamla fasta lodet gett upp. Blir antagligen en verktygsväska i plast allt ska vara i/på.

Tänkte först köra med ett lowrance x125 men överväger att köpa ett Eagle Fish Easy 320C istället då det är kompaktare och tar mindre ström plus att det är i färg.
    Även tänkt att ha ett cigguttag till min garmin colorado 300. I värsta fall funkar det att köra med vanliga AA till coloradon, men den käkar nästan 2 omgångar batterier under en heldag när man kör med mycket belysning.

Behöver lite tips på smidiga batterier (gärna länk) och finns det risk att lodet och gpsen stör varandra om man kör på samma batteri? Kanske behöver ha 2 batterier?
    Senast ändrad av Pegu78; 2010-03-15, 20:35.

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
    Hög tid att fixa en portabel lod/gps väska att ha med i träskbåten då det gamla fasta lodet gett upp. Blir antagligen en verktygsväska i plast allt ska vara i/på.

Tänkte först köra med ett lowrance x125 men överväger att köpa ett Eagle Fish Easy 320C istället då det är kompaktare och tar mindre ström plus att det är i färg.
    Även tänkt att ha ett cigguttag till min garmin colorado 300. I värsta fall funkar det att köra med vanliga AA till coloradon, men den käkar nästan 2 omgångar batterier under en heldag när man kör med mycket belysning.

Behöver lite tips på smidiga batterier (gärna länk) och finns det risk att lodet och gpsen stör varandra om man kör på samma batteri? Kanske behöver ha 2 batterier?
    Jag köpte ett gelbatteri till mc på Biltema på 8 ampere, då behöver du aldrig oroa dej för läckande syra, tror det kosta en 350kr eller så.
    Det kan du lägga åt vilket håll du vill! Hur många ampere du behöver vet jag inte.
    Mitt lod drar väl under 1 ampere har jag för mej och jag har aldrig kört torsk.
    Din gps verkar ju dra en del, kanske 4 ampere på en tur eller så!
    Mitt lod stör inte gpsen och då sitter dom bredvid varann på samma kabel!
    Senast ändrad av Gösakungen; 2010-03-15, 22:15.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
    1 020 svar
    127 705 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Team Colibri  
    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17