Navionics Platinum plus 17p - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Navionics Platinum plus 17p

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

HDS-5 är ju ganska liten, men det beror väl lite på vad du har tänkt att använda den till.

Man ska kanske ha i åtanke att en plotter bara är ett elektroniskt sjökort som visar ungefär var du befinner dig. Man har väl en nogranhet på 10 meter kanske och sjökorten baseras på gamla papperskort som är uppmätta för länge sen och i viss mån nya (hydrografica?) så de är inte heller 100%.
    Visst det är kul med nya prylar & teknik men för att fylla huvudsyftet att hålla reda på var man befinner sig så kvittar det nog vilket kort man använder. Jag använder navionics gold och vet inte varför jag skulle uppdatera till platinum, hamninformation och flygfoton är inte så intressant föär min del när jag ska ut med jollen & fiska.
    Ola

Kommentera

Tyvärr så tillåter inte ekonomin större än 5:an. Går tydligen snabbt att ändra om man vill ha mer eller mindre plotter/ekolod. Blir nog bättre än min gamla handburna Eagle som jag haft i 11 år nu, haha...
      Till 95% ska jag ha det till fiske, mest trolling/slowtrolling/jiggfiske och då har jag klart ingen nytta om Platinum som du säger. Frågan är om de andra "leksakerna" är värda 1500kr egentligen?

Kommentera

Ursprungligen postat av P24 Visa inlägg
        Tyvärr så tillåter inte ekonomin större än 5:an. Går tydligen snabbt att ändra om man vill ha mer eller mindre plotter/ekolod. Blir nog bättre än min gamla handburna Eagle som jag haft i 11 år nu, haha...
        Till 95% ska jag ha det till fiske, mest trolling/slowtrolling/jiggfiske och då har jag klart ingen nytta om Platinum som du säger. Frågan är om de andra "leksakerna" är värda 1500kr egentligen?
        99% av dom flesta har ingen användning av en hds-maskin eller platinum skulle jag tro, den billigaste rättvisande plotter/ekolodet gör sitt jobb antagligen lagom bra för gemne man..

Om det är en kul "vill/måste ha pryl" ABSOLUT Vad skall man annnars göra av pengarna om inte på prylar!

Jag har en HDS-7, som dock har strulat en del, men ball är den..

Men för att vara lite seriös, jag tycker sjuan är på tok för liten och det är nästan inte värt att ens ha den.
        Att välja en femma är att slänga pengarna i sjön..
        Spara ett par månader till och köp tian eller i absolut värsta fallet en åtta.
        Senast ändrad av Bowen; 2010-06-14, 19:03.
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 778 visningar
        0 gillar