Ekolod/GPS i fiskekajak. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod/GPS i fiskekajak.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod/GPS i fiskekajak.

Surfar runt på allt och jag kan verkligen inte bestämma mig!
    Jag ska ha en liten lämplig maskin med fast hållare i kajaken.

Combomaskinen Eagle Cuda 350 med både GPS och lod verkar vara riktigt lämplig..
    Ska jag kanske skippa GPS biten, lämpligt att märka ut sina vatten, fast frågan om de inte är vettigare att köra på en liten bärbar gps om så är nödvändigt..

Någon med erfarenhet som kan ledsaga den blinde?

Ursprungligen postat av some0neelse Visa inlägg
    Surfar runt på allt och jag kan verkligen inte bestämma mig!
    Jag ska ha en liten lämplig maskin med fast hållare i kajaken.

Combomaskinen Eagle Cuda 350 med både GPS och lod verkar vara riktigt lämplig..
    Ska jag kanske skippa GPS biten, lämpligt att märka ut sina vatten, fast frågan om de inte är vettigare att köra på en liten bärbar gps om så är nödvändigt..

Någon med erfarenhet som kan ledsaga den blinde?
    Jag slutade med paddlingen för många år sedan och köpte båt istället men jag behövde aldrig något ekolod eller GPS på den tiden. Det funkade bra ändå. Iof var inte fisket det som var huvudmålet utan själva paddlandet och äventyret.

Men jag har ett portabelt lod till roddbåten, det är ett lowrance m52 som är är ett likadant lod som eagle 350 fast i andra kläder. Som jag ser det så skulle inte va några problem att montera ett sådant på kajaken. Det finns tillbehör som ex. swirvel som gör att du snabbt kan snurra lodet i olika vinklar för bästa synbarligt och du kan även lätt tillverka ett portabelt fäste av en sugpropp som gör att du inte behöver fast montering och gör det smidigt att plocka med sig.
    Det finns en tråd här på fiskesnack som visar hur du gör lod portabla. Sök på portabelt ekolod och koka en stor kanna kaffe för det kan ta en stund innan du hittar det i arkivet. Sen kan du också googla på kayak och fishfinder så kommer du att få många bra tips på de amerikanska fiskeforumen kring detta ämne.
    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
    1 020 svar
    127 705 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Team Colibri