importera HDS (USA) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

importera HDS (USA)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• importera HDS (USA)

Funderar starkt på att importera ett Lowrance HDS från USA men är lite orolig över om det är någon skillnad på de som säljs där mot de som säljs i Sverige, någon som vet och kan klargöra detta?
    Någon som importerat själv kanske?

Hittar detta på Lowrance.se :
    "
    GPS Antenn:
    Typ Internal, high-sensitivity GPS+WAAS (Americas) or GPS+EGNOS+MSAS (non-Americas)
    "

och detta :

"
    Bakgrundskarta:
    Expanded U.S. BaseMap or Insight USA™ (Americas) or Worldwide background map (non-Americas)
    "

Tacksam för hjälp!
    "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

När jag skulle köpa min HDS10 så kollade jag oxå i staterna, sjukt mycket billigare det billigaste stället vart runt 16000:- svenska. Då var det ingen som viste och det var många som skrämde en om att det inte skulle funka å så vidare. Men nu köpte jag en svensk och när jag kollar i inställningarna i menyerna så tror jag att en från staterna skulle kunna funka här hemma men jag är fortfarande inte 100 på det.

Kommentera

Den endaste skillnaden er at US modell har US basemap, men andre modeller har basemap for resten av värden.

Du tränger uansett ei Navionicsbrikke så dette har ingen betydelse.

Hvorfor ikke handle i fra UK, da får du samme modell som selges i Sverige og ingen problemer med garanti.

Cactusnav og JG Tech er bra platser å handle i UK

Kommentera

Fråga bidus här på forumet, jag tror att han hämta sin hds-8 idag som han köpte i Staterna.

Kommentera

Ang. köpa från en shop i England, så kollade jag upp detta men prisskillnaden mot USA är ganska stor tyvärr...

Problemet med basemap kartan gör inget, jag har ett Navionics Gold-kort + att jag skapar egna kartor med DrDepth, det jag är mest orolig för är om det är skillnad på GPS'en och om det finns några andra skillnader som jag har missat...?

Kommentera

Det er ingen skillnad på GPS. Både EGNOS og WAAS er GPS augmentation systems som er såkalte interoperable. Funksjonen i GPSen er det samme, det er bare navnet på tjenesten som skickar signalet i forskjellige verdensdeler som er forskjellig.

Kommentera

Det låter betryggande, finns det några andra skillnader eller kan jag lugnt köpa mig en HDS-enhet från USA?

Kommentera

Utan att förstå så mycket men är inte grejen med HDS att man kan ha bättre sjökort och har man gold som sjökort så har man väl inte nån större nytta av HDS?

Kostar inte sjökort över scandinaqvien ca: 7000:-

OM man jämför priser mellan UK och USA så ingår väl allt i priset från UK medans från USA så tillkommer lokal skatt (% brukar väl stå på hemsidan) med några procent samt tull på frakt OCH varan. Vet inte om det är så men det är vad jag fått för mig.

Känns som det här blev mycket påståenden utan belägg, men det kanske är värt att kolla upp.
                Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
                  Ang. köpa från en shop i England, så kollade jag upp detta men prisskillnaden mot USA är ganska stor tyvärr...
                  Det är billigare att handla från England.

Exempel på priser, inkl frakt:

Lowrance HDS-5M

England: UK£ 430 = 5 036 SEK

USA: 600 U.S. dollars = 4 360 SEK + 25% moms, skatt och tull = 5450 SEK

Lowrance HDS-10M

England: UK£ 1450 = 16 983 SEK

USA: 1900 U.S. dollars = 13 807 SEK + 25% moms, skatt och tull = 17258 SEK

Kommentera

Finns många andra fördelar med HDS än Platinum korten.
                    Jag e främst ute efter structurescan funktionen.

Blir lite fundersam beträffande GPS-skillnaden WAAS/EGNOS
                    Se förklaring på denna länken
                    Det skulle kunna göra ganska stor skillnad egentligen om jag förstår det hela rätt...?
                    Frågan är främst riktad till "TeamScuirus" men andra får gärna flika in också...

Ang. att det skulle vara billigare i England så stämmer det säkert.
                    Men i detta fallet så kan jag få hem ett från USA utan avgifter så då blir det billigast för mig därifrån helt klart.
                    Senast ändrad av djsringup; 2009-12-20, 23:32.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 774 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17