Navionics till Iphone!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Navionics till Iphone!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Navionics till Iphone!!!

Köpte och installerade Navionics "Scandinavia East" för 95:-!!! på Itunes till min iphone igår.
    Verkar fungera hur bra som helst... så klockrent att det finns inte ord!

Kolla: http://www.youtube.com/watch?v=4sZtp...eature=related

Nästa steg är att hitta nåt skal eller skydd så iphonen tål lite regn
    Senast ändrad av mobetahl; 2009-11-03, 21:12.

fan vad bra, tur att jag köpte en ny iphone för nån vecka sen

edit: sådär då var det köpt
    Senast ändrad av Pegu78; 2009-11-03, 21:00.

Kommentera

Håller på och fixar det nu Ska bli coolt att testa det sen
      Gilla och följ oss på facebook
      www.facebook.com/TeamFishingForFun

Mina PB:n
      Gädda 12.70 kg 117 cm
      Gös 5.70 kg 80 cm
      Abborre 1.32kg 46 cm

Kommentera

Jag och en polare har kört med det i somras. Funkar klockrent och väl värt pengarna. Köp

Kommentera

Sjukt mäktigt, installerade precis!

Kommentera

Äger själv en Iphone, det är en grym dator/telefon, men inget att ta med sig ut på sjön. Tåler inte värme, tåler inte kyla, tåler absolut inte fukt. Ok, ta med den ut är en sak, men att ha den framme och köra den som gps är ju dels risky business och samtidigt slukar det batteri, så jag hoppas ni satsar på korta turer då.

Kommentera

aquapac.se säljer vattentäta påsar som passar till iphone Klockrent....sak beställa en därifrån tänkte jag.http://www.aquapac.se/mobiltelefoner8.html
              Gilla och följ oss på facebook
              www.facebook.com/TeamFishingForFun

Mina PB:n
              Gädda 12.70 kg 117 cm
              Gös 5.70 kg 80 cm
              Abborre 1.32kg 46 cm

Kommentera

[QUOTE=Jensa_H;494453]aquapac.se säljer vattentäta påsar som passar till iphone Klockrent....sak beställa en därifrån tänkte jag.http://www.aquapac.se/mobiltelefoner8.html[/QUOTE

Iphone är en pekskärmslur om jag minns rätt?!

Om så funkar inte dessa påsar jag har en som jag testade på en SE lur med pekskärm och GPS och det blev bara skit med valen och alla funktioner som sköttes med pekskärmen, enda som funkade var att ringa upp snabbnummer och att svara på inkommande samtal!!

Kollade på en Iphone förra veckan och frågade just vad som händer om man tar med den i en båt och använder den som den är och säljarens svar var "den pajar direkt" samma sak hände med min SE lur då jag tog ut den ur påsen för att kunna hantera pekskärmen, den blev aldrig användbar mera

Skulle kännas grymt att riskera en så dyr lur på en så uppenbar fara och glöm allt vad garanti heter när den pajar.

Ni får en helt vattentät handhållen GPS plotter med sjökortsfunktion för klart mindre pengar och som håller, sen tar ni en mobil gjord för fältmässig användning eller så använder ni en enkel sort för någon hundring på CO och kastar vartefter de pajar.

Själv valde jag en Samsung B2700 som är vattenskyddad och stöskyddad och den har hängt med hela året och inte varit extra skyddad någon gång, ligger i byxfickan jämt eller framme på pulpeten, funkar kanon så den kan rekomenderas som fiskemobil och inte så dyr heller

Kommentera

[QUOTE=Rospigg;494458]
                  Ursprungligen postat av Jensa_H Visa inlägg
                  aquapac.se
                  Själv valde jag en Samsung B2700 som är vattenskyddad och stöskyddad och den har hängt med hela året och inte varit extra skyddad någon gång, ligger i byxfickan jämt eller framme på pulpeten, funkar kanon så den kan rekomenderas som fiskemobil och inte så dyr heller
                  Har själv köpt samma mobil! Har fungerat klockrent än så länge, har sabbat 4 mobiler de senaste 2 åren under fisketurer så ville ha nåt som pallar regn och stötar.

Har legat ute i båten vid ett par regniga gösnätter och tappats i lera vid gäddfiske.
                  Inga problem ännu! Rekommenderas starkt!
                  På jakt efter 15+

Kommentera

Iphonen kommer absolut inte stå pall för att användas i regn utan ett bra skydd och är nog inte ett fullvärdigt sustitut för ett riktigt kartplotter. Dessutom är skärmen bara 3.5" stor.. Men vad kan men begära?
                    Det är trots allt en telefon vi snackar om.
                    Men det är lätt den läckraste applikationen de släppt till iphone enligt mig. Revolutionerande!
                    Har iphoneladdare i båten via cigg-uttag och kommer nog använda den flitigt nästa säsong om jag inte bekostat mig ett riktigt plotter fram till dess.

Jag har haft min Iphone 3G sen i April och är inte särskilt rädd om den, den har vart med på alla fisketurer, fester och fanskap så uppenbarligen tål den stryk. Det är kanske inte den mest robusta telefon på marknaden men den pallar mer än de flesta andra telefoner jag haft i min ägo.

Förr eller senare kommer jag endå införskaffa ett riktigt plotter...
                    Lowrance HDS-5M kombinerat färglod / plotter står högt på min önskelista.
                    Har också funderat på att köpa ett enkomt kartplotter med stor skärm... 7" uppåt...
                    Men det känns nästan overkill att betala 6-7000:- och 2000:- till för själva sjökortet med tanke på det nästan obefintliga behov jag EGENTLIGEN har av ett plotter. Många sjöar jag fiskar i finns inte ens med i garmins, navionics etc utbud.. NORRLAND...

Har hittils kört med sjökort i papperform i vissa sjöar och tittat på sjökort via fugawi, eniro etc i datorn innan jag gett mig ut på nya vatten. Tycker man kommer långt på det i kombination med sunt förnuft och att läsa av ekolodet.

Kolla in fodralet de har på iphonen i den här videon.. ser ganska solid ut!

Funkar ihop med pekskärmen...
                    Senast ändrad av mobetahl; 2009-11-04, 03:57.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 789 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17