Supersmidigt Ekolod eftersöks - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Supersmidigt Ekolod eftersöks

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Supersmidigt Ekolod eftersöks

Har spanat in ett supersmidigt portabelt ekolod hos den lokale handlarn. Lodet heter Humminbird 150 och är liksom monterat i en liten väska inkl. batteri. Helsmidigt!!!
    Nu vill jag göra en priskoll men får inga träffar på detta lod när jag söker på nätet......Någon med erfarenheter av lodet??? Tips på näthandlare???
    Häpp
    Andreas

Hej Andreas...
    Jag har ett Humminbird ekolod, modellen heter Piranha max 215 portabelt..
    Jag har haft det ett tag nu och jag har bara gott att säga om det, smidiga enkla funktioner som en idiot kan lära sig, sjukt smidigt att ta med sig och montera på båten( iaf på min lilla 380 eka) då man endast trycker dit en sugpropp som sitter som fastgjuten...
    Svensk meny..

Möjligtvis att det var lite knepigt att montera ihop givaren första gången..

Nackdelen med modellen du funderar på är att den har endast en ljud stråle(single beam) vilket innebär att den endast läser av i 20 graders vinkel...
    Väljer du istället att gå upp någon modell med sk. (Dual Beam) så täcker man istället av 60 grader vilket betyder att man läser av en större yta...
    Men den enklare modellen räcker nog gott å väl till "normalt fiske"

Anledningen till att det inte verkar finnas jättemånga återförsäljare i svergie är för att det är mest populärt i staterna "Americas no 1 name in Fishfinders" som dom själva beskriver sig...
    Jag vet att Clas Ohlsson hade 2 modeller under sommaren där den
    portabla (210) kostade runt 2000 kr...Du kan alltid chansa och ringa å höra med dom ifall det finns någon kvar på centrallagret sen sommaren för då lär du få halva priset med..
    Annars verkar det tyvärr inte krylla av Humminbird försäljare...

När det gäller funktions/Kvalitets skillnad på de billigare modellerna av Eagle, Humminbird, Garmin, Lowrance så ska det inte vara några större skillnader enligt ett FFA test för några år sedan...

Enligt min erfarenhet så kan man helt klart lita på Humminbird iaf..
    Senast ändrad av flashieboy; 2009-11-20, 23:37.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnas åt fiske"

Babylonisk inskrift ifrån år 2000 f kr...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
    1 020 svar
    127 789 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Team Colibri  
    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17