Funderingar kring Usa-import av Lod/GPS-kombo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring Usa-import av Lod/GPS-kombo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funderingar kring Usa-import av Lod/GPS-kombo

Hej,
    Ska åka över till Usa i slutet av veckan och tänkte passa på att köpa ett lod när man är där, priserna är ju betydligt lägre på det mesta. Har varit helt inne på ett Humminbird SideImaging-lod och troligtvis modellen 798C2 si, men jag blev skeptisk av att läsa deras FAQ på hemsidan då det verkar bli problem när man är i Sverige. Har någon erfarenheter av att det funkat bra/dåligt, kan man ladda om mjukvaran till europeiskt variant nånstans? Har ni testat Side imaging och hur var det isf?
    Största anledningen att jag är inne på det är att min hemsjö i norrland inte finns med på Gps-kartor och med SI skulle man få se och lära sig så mycket mer om sjön, är det galet tänkt? Även sugen på tillbehöret weather sense då man kan se väderomslag på skärmen och förstå varför det började/slutade nappa. Har ingen koll på lod och kanske har jag varit lite enkelspårig, ge gärna tips på andra lod/gps:er som kan vara intressanta. Budget upp mot 1000$ typ 8-9 tusen alltså, jag vill ha ett bra lod denna gång, less på budgetvarianter... Tack för hjälpen!
    /Johannes

Du kan ikke få skandinavisk språk, meter og Celcius på Humminbird USA modeller. Det er heller ikke mulig å få lastet software som gir deg dette.

Lowwrance kommer med StructureScan i løpet av høsten. Dette har SideScan med bedre oppløsning enn Humminbird, i tillegg har Lowrance DownScan.

http://www.lowrance.com/en/StructureScan/

Jeg vill ha ventet på Lowrance sin løsning, dette er en black box kombineres med et HDS lodd og dermed har en vanlig ekkolodd i tillegg.

Kombinasjonen av DownScan og vanlig ekkoloddbilde vil lære oss mye om tolking av ekkoloddbilder

Kommentera

Woooow.. Structure-scan... VILL HA NU!!!
      Min blogg

Kommentera

TeamScuirus: Tack så mycket för informationen, ser ju onekligen väldigt intressant ut och då blir man inte tvungen att köpa Humminbird för att få funktionen. Vet du ungefär vilken kostnad det blir att köpa och koppla in det i sitt lod? Verkar som det är smidigare att importera Lowrance än Humminbird, sen kanske loden är bättre också? Hittade bra pris på Lowrance HDS-5 på Cabela's, så det kanske blir ett sånt då, och sen köper man till Structure Scan senare, när kommer det?

Vad ska man tänka på när man köper? Bara så man inte glömmer nåt när man är där och sen kostar det massor att köpa tillbehör här hemma.

Kommentera

StructureScan kommer i oktober, veiledene pris er 699 USD med svinger, antar en kan få den for ca 600 USD.

Som konvensjonellt ekkolodd er Lowrance, spesiellt HDS, mye bedre enn Humminbird og StructureScan ser også veldig lovende ut.

Greit å kjøpe HDS på Cabelas hvis du skal til USA, ellers så vil jeg anbefale en ren nettbutikk som Boatersland. Der koster HDS-5 Basemap med 83/200kHz svinger 596 USD. Noen ganger nekter Cabelas å sende Lowranceprodukter ut av USA, kan få dette problemet selv om en har Jetcarrier adresse i USA.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
          1 020 svar
          127 774 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Team Colibri  
          Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17