Bananer särskilt perfekta sådana ÄR sällsynt i förhållande till fiskmängd som passerar konen, men det är klart passerar du över stim av hyfsat stor storlek som går åt rätt håll på lagom djup kommer du få massor av "bananer" på skärmen ingen tvekan om detta ju mer fisk desto större chans naturligtvis.
Normalt krävs det att fisken går i samma riktning som båten på lagom djup och ej ändrar kurs plötsligt, går den tvärs båtriktning eller motsatt håll blir bilden annorlunda.
Som sagt ingen omöjlighet och ju mer fisk desto större chans naturligtvis.
Göstrolling eller liknande på lagom djup borde ge de bästa chanserna för bananer, laxtrolling är värre helt klart men även där har jag fått drömträff på 2 riktiga fiskar med djup volymskugga händer inte varje dag detta på ca 7m djup.
Typiskt nog stod jag med bägge riggloden i händerna vid tillfället!
Normalt krävs det att fisken går i samma riktning som båten på lagom djup och ej ändrar kurs plötsligt, går den tvärs båtriktning eller motsatt håll blir bilden annorlunda.
Som sagt ingen omöjlighet och ju mer fisk desto större chans naturligtvis.
Göstrolling eller liknande på lagom djup borde ge de bästa chanserna för bananer, laxtrolling är värre helt klart men även där har jag fått drömträff på 2 riktiga fiskar med djup volymskugga händer inte varje dag detta på ca 7m djup.
Typiskt nog stod jag med bägge riggloden i händerna vid tillfället!
Kommentera