Eagle Cuda 300 VS Eagle FishEasy 245DS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eagle Cuda 300 VS Eagle FishEasy 245DS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eagle Cuda 300 VS Eagle FishEasy 245DS

Hej!

Tänkte köpa mig ett något billigare (ca 1500 kr) ekolod. Har tittat mycket på Eagle Cuda 300 och Eagle FishEasy 245DS. Någon som kan hjälpa mig att avgöra vilket av de två jag ska satsa på eller rekommendera något annat lod?
    Anledningen att jag tittat på just dessa två är att de har relativt hög upplösning, 240x160.

Den största skillnaden ligger i att Eagle FishEasy 245DS har gråskala i 16-steg jämfört med Eagle Cuda 300 som har 4-steg. Vad innebär detta i praktiken?! Eagle FishEasy 245DS har också en högre uteffekt ,spelar detta någon roll när jag fiskar i Mälaren med max djup på 30 m?

//

Undrar om du fått nåt svar på din fråga för jag står i samma val lite grand...
    Funderar på skillnaden mellan portabelt och fast oxå... är det sämre batterisystem på portabelt eftersom det är "vanliga" batterier? Vore tacksam om du vet

Kommentera

inte så mycket med saken att göra kanske men ett tips, väntade i 1,5 månad på ett cuda 300 portabelt från beoutdoor, tröttande och avbeställde och beställde från ollsons fiske iställe, tog 2 dagar samt att de va billigare

Kommentera

Den største skilnaden er at 245DS og Cuda 300 er at 245DS er et 83/200kHz tofrekvenslodd, mens Cuda 300 bare har 200kHz. 245DS fungerer på større djup og den store strålevinkelen på 83kHz gir et stort dekningsområde på grunnere vatn.

Kommentera

Förvisso ett par hundringar mer än du/ni tänkte att lägga ut, men otroligt mycket ekolod för pengarna.
          Köpte mig ett i höstas och har inte ångrat det en sekund.
          Dock är det bara 200khz givare men det lär ju inte vara några problem om du inte fiskar djupare än 50m.
          Lillebrorsan till detta lodet sålde de också för ett riktigt bra pris, men det är slutsålt tyvärr...

Senast ändrad av Johan_P; 2010-01-11, 21:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johan_P Visa inlägg
            Förvisso ett par hundringar mer än du/ni tänkte att lägga ut, men otroligt mycket ekolod för pengarna.
            Köpte mig ett i höstas och har inte ångrat det en sekund.
            Dock är det bara 200khz givare men det lär ju inte vara några problem om du inte fiskar djupare än 50m.
            Lillebrorsan till detta lodet sålde de också för ett riktigt bra pris, men det är slutsålt tyvärr...

http://www.wikingmarine.se/catalog/e...ark-p-132.html
            Jag håller med, ett mycket bra lod till ett mycket bra pris. Jag köpte också ett i somras/höstas och har inte ångrat mej en sekund.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 705 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri  
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17