Eagle Cuda 168 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eagle Cuda 168

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eagle Cuda 168

Vi ska iväg till Landösjön nästa vecka för att se om det går att lura lite feta rödingar.
    Men den sjön är ju djup som fan, upp till 80 meter tror jag.
    Tänkte köpa nåt billigt lod att ta med, funkar ett Eagle Cuda 168 på dessa djup?
    Eller har ni nåt annat tips på ett billigt lod som kan tänkas funka där, typ max 1500:-?

Har för mig att Eagle Cuda 242 ligger runt 1500kr, ECuda 242 är ju en aningen mer "avancerad" modell än 168:an och skulle satsa på den istället.
    Möjligen kostade den runt 1500kr på någon "kampanj", blev osäker, men tror inte den kostar över 2000kr. Finns portabel med "sugkopp", om man vill ha det, att fästa i akterspegeln, funkar helt ok! Så vitt jag vet ska 80m inte vara några problem men kolla upp för säkerhets skull...

Kommentera

Jag har ett cuda 168 och det funkar utmärkt.
      Enligt Bosse Hall så blir loden inte bättre förrän man kommer upp i 3500 - 5000 kr klassen, den enda skillnaden är att man får lite fler inställningsmöjligheter.

Kommentera

Det enda som skiljer 168 från 242 är att 242 har högre upplösning på skärmen. I övrigt är det samma prestanda. Dock har 242 utgått och ersatts av Eagle Cuda 300

Mvh Patrik

Kommentera

Kanske inte det allra billigaste stället men 1500 är ju iaf ett riktpris (2000 för det portabla).

Jag har själv ett Cuda 242 Portabelt. Är riktigt nöjd men har inte provat det på så stora djup som 80 m. Det stora problemet är nog inte upplösningen utan konvinklen. Jag köpte lodet med insikten att det kommer att användas där det max är 30 - 40 m, normalt är det bara 2 - 10 m där jag fiskar.

Kolla på www.teamlillamy.se så får du mer info om konvinklen och vilken bottenyta du kommer att se.

Kommentera

Jag köpte mitt Eagle Cuda 300 här:

Bra pris och snabb leverans. Bra ekolod för lite pengar, dock blir mitt nästa ekolod med Plotter/GPS.

Mvh
            /Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av Acemicke Visa inlägg
              Jag köpte mitt Eagle Cuda 300 här:

Bra pris och snabb leverans. Bra ekolod för lite pengar, dock blir mitt nästa ekolod med Plotter/GPS.

Mvh
              /Micke
              Har också funderat på ett 168, men 300:an på wikingmarin var ju i princip lika billig. + frakt då ifs.

Tror också som nån sa att man måste upp till ca 3000:- klassen för att märka nån oerhörd skillnad.

Glad midsommar på er.
              Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Räknade lite lätt på det. Du kommer att se cirka 625 kvm botten när du fiskar på 80 meter djup. Jämför detta med 40 kvm när du fiskar på 20 meters djup.

Har utgått ifrån att Cudans givare har 20 graders konvinkel, hittade det i en annons för Cuda 168 men jag har för mig att det är samma givare.

Kanske inte det bästa lodet för fiske på 80 meters djup då. Men för grundare vatten tycker jag den är perfekt. Sugkoppen har aldrig lossnat för mig, om man bortser från den första minutrarna innan den verkligen fått fäste. det enda jag stör mig på är att jag inte lyckats får bort det irriterande knapptrycksljudet. Någon som vet vad det skall vara bra för?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                1 020 svar
                127 789 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Team Colibri  
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17