Ursprungligen postat av TeamScuirus
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd
Collapse
X
-
Hade problem med min HDS-8, mitt Gold-kort ville inte visa sig. Det laddade upp i 5 sek, sen försvann det "bara sådär". Uppgraderade till senaste programvaran. Inget hände. Gick helt enkelt inte att få fram kartan mer än några sekunder innan den försvann. Provade att trycka in egen karta och det funkade. Så jag kunde inte komma på någon lösning...
MEN
så körde jag updaten igen (laddade ned och installerade) och nu fungerar kartan !!! Kan kanske vara värt att pröva även för dig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hellas Visa inläggTeam Scuirus, jag har ett LMS330 gps/ekolod och ett HDS 5 gps/ekolod, vad är det smartaste sättet att utnyttja dessa i samma båt. Hur kopplar man ihop dem?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gäddfeskern Visa inläggHade problem med min HDS-8, mitt Gold-kort ville inte visa sig. Det laddade upp i 5 sek, sen försvann det "bara sådär". Uppgraderade till senaste programvaran. Inget hände. Gick helt enkelt inte att få fram kartan mer än några sekunder innan den försvann. Provade att trycka in egen karta och det funkade. Så jag kunde inte komma på någon lösning...
MEN
så körde jag updaten igen (laddade ned och installerade) och nu fungerar kartan !!! Kan kanske vara värt att pröva även för dig.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Hej jag har samma fråga som Hellas tidigare men för mig gäller det globalmap
7200 och hds 5x. Jag vill koppla ihop dom så att jag kan spara gps spår med
djup angivelse. För att jag senare vill föra över det till dr dept. Hur gör man det på lättaste sätt.
Kommentera
-
Pjotor
Jag kommer nog köra loggningen till DrD på hds5:an men bara ha ekolodet uppe på skärmen. Sen kör jag gps på lms 330, jag har inget sjökort ännu då jag mest fiskar i sjöar som ändå inte har nån data på sjökorten.
Hoppas bara gps:en på 330 funkar. Mitt lms 527 var ganska värdelös gps i, tappade signalen ideligen om det var tunga moln eller jag kom nära land och det var hög terräng där...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggJa du har helt rätt. Det dumma är att jag inte vet vad som är rätt eller fel då jag inte har något att jämföra med. Det kanske skall vara så som jag upplever "segt." Det är som sagt en kortplats bara, och jag har uppdaterat maskinen.
Jag får väl se, kanske reklamera, så jäkla surt bara ´nu precis i början på säsongen.
Jag har senaste sw, att korten skulle vara skillnad på tvivlar jag på, men det är helt nytt, får la kolla det med, Nu är dock kablar installerade i båten så det är meckigare att greja med maskinen, innan kunde jag ju dra igång den hemma.
Ja man kan välja lite olika vyer osv, tex 3d osv. men det skall ju också funka med dessa ibockade i så fall, annars är det ju knäppt.
Jag tror att mina förväntningar var för höga bara. Och det är säkert inga fel på maskinen egentligen.
Frågan är hur man skall kolla om det är något fel/annorlunda med min maskin. Jag har fått klartecken på att skicka in den, men har ju ingen aning om när man får tillbaka den.. Mitt i början på säsongen.
Hyfsat svårt läge.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 700 visningar
0 gillar