Prøv med et annet minnekort så fu finner ut av om det er minnekortleseren eller minnekortet som er problemet. Som regel er det minnekortet og da er det enkelt....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd
Collapse
X
-
Jag har provat fem olika minneskort varav tre nya på 16 GB av olika fabrikat. För alla minneskorten gäller att de fungerar då och då. Idag när jag var ute och loggade till C-map Genesis kom minneskortet upp som valbart alternativ efter flera omstarter. Sedan när jag påbörjat loggning stod det att loggningen avbröts och att detta antagligen berodde på för lite utrymme på minneskortet. Jag tycker allt tyder på att det är ekolodets minneskortsläsare. Kan det vara någon ide att spruta in någon kontaktspray.
Kommentera
-
Du har lite å tape på å prøve men jeg hadde gjort omvendt - dvs spray et minnekort og sett det inn.
Det er neppe lønnsomt å skifte minnekortleser på en såpass gammel (og liten) enhet. Men hvis du vil prøve så hadde jeg gått på eBay og kjøpt en defekt HDS Gen 1 eller Gen 2 og ribbet den for sin minnnkortleser.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggNågon som hör klickande eller tickande från sin maskin, inte givaren alltså.
På mitt carbon så tickar det från själva enheten, låter som det kommer från kortläsaren, men det kan väl knappast vara rörliga delar där.
Måndagsex som skall reklameras kanske?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggIngen som känner igen detta?
Måndagsex som skall reklameras kanske?
Kommentera
-
Problem med live mappning
Jag får inte till det med senaste uppdateringen på min gen3a.
Hittar ingen info på lowrance hemsida hur jag ska gå till väga.
Jag hittar tidvatten korrigering gör live mappning men igen overlay för live mappning bara värmekarta och sidescan.
Är det någon som har tips? har startat om otaliga gånger och gjort hard reset
Kommentera
-
Det står ganske greit forklart i releasnotes:
ftp://software.lowrance.com/Document...v.%2018.2).pdf
Jeg skrev litt om det her også, med skjermbildene bør det være ganske greit:
Pass på at du har et minnekort i HDSen, ett som IKKE er Navionics. Velg Lowrance/ C-Map/ Genesisi som kartvalg (ikke Navionics) og så Genesis Live under "Lager". Siden dette bildet er engelsk heter det "Overlay" her.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggJa, denne reklamerer du på.
Det blev reklamation på den och ny enhet införskaffades.
Nu skall vi se hur länge denna hållerVinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Hej
Har fått problem efter senaste uppdateringen. Lodet ett Carbon hittar inte Total Scan givaren. Utan måste lägga till den manuellt efter varje omstart. Har installerat om ett flertal gånger. Med hard reset, och även utan. Har nu gått tillbaka till föregående uppdatering och då funkar allt som vanligt. någon som har liknande problem?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 700 visningar
0 gillar