Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Ja, 83/200/455/800-HDI kan brukes med HDS Gen 2 Touch og vil gi DownScan pluss 2D.
    Hmm, är det samma givare som medföljer Hook ekoloden tro?

Tänker framför allt på de här:
    http://www.jula.se/catalog/fritid/ba.../ekolod-953159
    och/eller
    https://www.jula.se/catalog/fritid/b...lotter-953160/

Då Hook loden verkar köra med blå kontakt och jag tror att de har samma spänningskabel också borde jag få ett ekolod "gratis" jämför med att köpa delarna löst, då givaren kostar 1329:-, och strömkabeln 349:- (båda på olssonsfiske.se). Eller har jag missat något tro? Jag gissar på att det inte är så enkelt

Min förhoppning är alltså att om jag köper Hook ekolodet och sätter det på kajaken, så kan jag när jag känner för det ta med mig mitt hds 7 (gen 2 touch) istället, då både givare och strömkabel är lika?

Kommentera

• Du har ikke missat noe. Hook leveres typisk med HDI-giveren, og strømledningen er identisk.
      Team Colibri

Kommentera

Du har ikke missat noe. Hook leveres typisk med HDI-giveren, og strømledningen er identisk.
        Åh fasen... det säger ju en del om vilka usla priser Lowrance har på sina delar - 350 spänn för strömkabeln är ju helt galet egentligen, kan inte kosta många kronor att tillverka.
        Tack för infon Erik, då behöver jag bara bestämma sig för om det är värt att lägga 500 spänn på att få GPS stöd... vore ju rätt gött att kunna mappa till IG även med lilla lodet ska erkännas, även om jag antar att jag kommer plocka med mig HDS:en i vanliga fall. Tyvärr har inte Jula nått av dem på lager i min lokala butik, får kolla med dem om de kommer få hem dem framöver.

Kommentera

• Är det möjligt att lägga till en driftlinje eller liknande på kartan i ett HDS7 Gen3-enhet? Dvs en linje på kartan som visar vilket håll man driftar?

Har sökt runt lite på nätet och forumet men utan lycka..

Kommentera

• Kursforlengelse heter det. Og svaret er ja.

Kurs kan beregnes på bakgrunn av GPS, eller du kan få faktisk kurs via et elektronisk kompass (som feks Point-1). Begge deler slår du på via kartmenyen.
            Team Colibri

Kommentera

Kursforlengelse heter det. Og svaret er ja.

Kurs kan beregnes på bakgrunn av GPS, eller du kan få faktisk kurs via et elektronisk kompass (som feks Point-1). Begge deler slår du på via kartmenyen.
              Tackar

Kommentera

• Her ser du både kursforlenger (den blå streken foran båtikonet) og avstandsringer (sorte sirkler) i bruk på en HDS. Begge deler er praktisk. Jeg bruker avstandsringene for å lette bedømme avstanden mellom ting i kartet og båten.
                Team Colibri

Kommentera

• Var nog å rotade i fel meny.. Kompassförlängare hittade jag, antar det är samma. Avståndsringar verkar praktiskt

En annan fråga jag kom på. Uppdaterade mitt navionics-kort genom navionics chart installer på datorn. Nu verkar mina Sonarchart-Live loggar försvunnit, ser dom inte när jag startar plottern hemma. Måste man kanske ha ekolodsgivare inkopplade för att de skall synas eller kan dom ha raderats under uppdateringen?

Edit: Loggarna ploppade upp på skärmen så fort jag hade GPS-signal och inkopplad ekolodsgivare.
                  Senast ändrad av Ike; 2017-06-22, 12:37.

Kommentera

• Hej
                    Jag har eTt hds 5 gen 1 som jag tycker beter sig konstigt.
                    När vi vertikalar så ser vi jiggen samt bilden är klar och fin de första timmarna. Men ju längre vi fiskar ju mer grötigt blir det. Fiskar mest från morgon till eftermiddag.

Batteriet är fristående och köpte nytt förra året. Bara ekolod är kopplat till de.

Vad kan vara fel?

Med vänlig hälsning M

Kommentera

• Det er ikke så enkelt som at planktonet flytter seg i løpet av dagen? Post gjerne noen skjermbilder.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 774 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri