Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Å joda. Jeg har tre HDS Gen 2 i båten og alle deler ekkoloddgiver(e) via ethernet.
    Jodå, nu hittade jag det, nu funkar det fint.

Dock så har jag problem med att få igång en nyare variant av en social map, Hummeln. Den nya versionen har mycket mer loggat men jag lyckas inte få upp den kartan i HDS 7 gen 3. Man ser bara waypoints och rutter men ingen karta. Testade först med ett 32GB SD, gick sedan tillbaka till mitt 16GB SD, men får inte upp den nya kartan från någon av dom. Någon som haft detta problem. Kan det ha kommit med den nya versionen av programvaran till HDS 7:an?

/mvh Uffe

Kommentera

• Hej, idag hände en märklig sak med mitt lod, ett lowrance hds gen3 7`. Lodet är kopplat direkt till batteriet så det sätts på av sig självt när jag vrider på huvudströmbrytaren. Lodet var igång under körning och funkade skitbra, men så råkade jag "toucha" brytaren så lodet stängdes av. Säkringen gick ism detta? Bytte den trasiga säkringen och startade om enheten. Hur jag än gjorde fick jag ingen signal från varken den lilla eller stora givaren att synas på skärmen. Gps funkade. Någon som vet vad som kan vara fel?

Testade att återställa systeminställningar utan resultat. En annan fråga. kan man höra om givaren är igång?

Kommentera

• Hej. Har gått över alla kopplingar, kontakter och kopplade lodet till batteriet direkt istället för via en kopplingaplint. Även testat med ett annat batteri, nytt i våras och fulladdat. Skulle inte säga att jag tycker det flyter bättre. Har mätt upp med en voltmätare och har samma resultat på batteriet som i kontakten jag kopplat in i hdsen. Dock visar skärmen mkt lägre volt än min mätare gör. Med det stora nya batteriet jag testade idag visade skärmen 12,6 en kort stund men gick sen ner till 12,4. Idag använde jag ett Exide gelbatteri som jag annars har till elmotorn, laddat med en Exide 15a laddare

Film från idag

Skulle ni säga att ert flyter bättre? Jag hade iaf förväntat mig det. Det hackar även ojämnt fram. Med någon sekunds mellanrum så hackar det till mycket tydligare så man märker det och mellan hackningarna flyter det på bättre även om det då inte flyter helt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
          Dock så har jag problem med att få igång en nyare variant av en social map, Hummeln. Den nya versionen har mycket mer loggat men jag lyckas inte få upp den kartan i HDS 7 gen 3. Man ser bara waypoints och rutter men ingen karta. Testade först med ett 32GB SD, gick sedan tillbaka till mitt 16GB SD, men får inte upp den nya kartan från någon av dom. Någon som haft detta problem. Kan det ha kommit med den nya versionen av programvaran till HDS 7:an?

/mvh Uffe
          Du har registrert både din Gen 2 og din Gen 3 og på begge har IG fungert før? Hvis ja, så slett Gen 3 fra IG og legg den opp igjen.
          Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
            Hej, idag hände en märklig sak med mitt lod, ett lowrance hds gen3 7`. Lodet är kopplat direkt till batteriet så det sätts på av sig självt när jag vrider på huvudströmbrytaren. Lodet var igång under körning och funkade skitbra, men så råkade jag "toucha" brytaren så lodet stängdes av. Säkringen gick ism detta? Bytte den trasiga säkringen och startade om enheten. Hur jag än gjorde fick jag ingen signal från varken den lilla eller stora givaren att synas på skärmen. Gps funkade. Någon som vet vad som kan vara fel?

Testade att återställa systeminställningar utan resultat. En annan fråga. kan man höra om givaren är igång?
            Jeg liker ikke at sikringen gikk. Kan det tenkes at du får overslag et sted? Dvs at strøm vandrer mellom kretsen? Uansett, lagre waypoints og ta en hard reset. Fungerer det fortsatt ikke er neste stopp service.

Ja, du kan både høre og kjenne at giveren er i gang. Hold hånden rundt den så kjenner du når den pinger.
            Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
              Hej. Har gått över alla kopplingar, kontakter och kopplade lodet till batteriet direkt istället för via en kopplingaplint. Även testat med ett annat batteri, nytt i våras och fulladdat. Skulle inte säga att jag tycker det flyter bättre. Har mätt upp med en voltmätare och har samma resultat på batteriet som i kontakten jag kopplat in i hdsen. Dock visar skärmen mkt lägre volt än min mätare gör. Med det stora nya batteriet jag testade idag visade skärmen 12,6 en kort stund men gick sen ner till 12,4. Idag använde jag ett Exide gelbatteri som jag annars har till elmotorn, laddat med en Exide 15a laddare

Film från idag

Skulle ni säga att ert flyter bättre? Jag hade iaf förväntat mig det. Det hackar även ojämnt fram. Med någon sekunds mellanrum så hackar det till mycket tydligare så man märker det och mellan hackningarna flyter det på bättre även om det då inte flyter helt.
              Ja, min fløt helt fint. Jeg lurer på om det er noe galt med HDSen din. Reklamer.
              Team Colibri

Kommentera

• Förra veckan märkte jag att temperaturvisningen på min HDS7 Gen2 Touch var galen, visade 33,7-33,8°C. Givaren har nog gett upp tänkte jag och bytte till en ny HST-WSBL, men felet är kvar. Någon som känner igen problemet och har något tips? Lodet är inte i nätverk med något annat.

Kommentera

• Legg opp temp-overlegget på nytt. Dvs slett det som er der og legg opp igjen.
                  Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                    Merkelig. Navico-support neste steg her ja. Eventuelt ta en telefon til Thermoprodukter som er importør/ agent for Motorguide i Sverige.
                    Hej igen,

Det var Xi5 an det var fel på, vi slängde på en ny motor på Skeppa och den svarade direkt.
                    Inga uppdateringar behövdes, så mycket tid nerlagt så är det motor👹 som inte fungerar.Û

Kommentera

• Ursprungligen postat av seascan Visa inlägg
                      Hej igen,

Det var Xi5 an det var fel på, vi slängde på en ny motor på Skeppa och den svarade direkt.
                      Inga uppdateringar behövdes, så mycket tid nerlagt så är det motor👹 som inte fungerar.Û
                      Tack för infot. Bra att vet om man skulle få samma problem själv.
                      Lycka till med nya setupen!
                      Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 700 visningar
                      0 gillar