Maks ping er for amerikansk bass-fiske i knedypt vann. Det er flere år siden jeg var over 14 i ping, som regel ligger jeg rundt 10-14.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggNei. Men etter oppdatering skal du ta en hard reset, og den nullstiller alle innstillinger. Du kan lagre innstillingene (og waypoints) til en minnebrikke før du resetter, og så importere igjen etterpå.
// P
Kommentera
-
Bästa kominationen givare HDS7 gen3 ?
Jag har en HDS7 gen3 och ska installera den med fasta givare i nya kajaken. Det finns förinstallerad plats för en Totalscangivare så jag tänkte satsa på den lösningen. Om jag fattat saken rätt (mina kunskaper i ämnet är rätt begränsade tyvärr) så funkar Totalscan bra för grundare vatten och ger sidescan.
Jag har en LSS2 Structurescan kombinerat med en 200 mhz givare på min andra Kajak och det funkar fint till den den lilla kajaken.
En Totalscan givare borde väl ersätta den kombinationen ganska hyfsat (tror jag?) och ge ungefär samma info.
Till den nya kajaken skulle jag vilja ha en givare även för djupa vatten för havsfisket och kombinera den med Totalscangivaren.
Fråga nr 1.
Kan jag kominera en Totalscan med ytterligare en givare (downscan) på Gen 3 ?
Fråga nr 2.
I så fall vilken givare ska jag skaffa som ger bra signal ner till 200m djup eller mer? Givaren ska kunna monteras inombords med Marine Goop eller liknande. Jag antar att jag behöver en smal konvinkel?
Tacksam för tips o råd!
/GustavSenast ändrad av Husse0416; 2017-04-15, 14:26.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inläggJag har en HDS7 gen3 och ska installera den med fasta givare i nya kajaken. Det finns förinstallerad plats för en Totalscangivare så jag tänkte satsa på den lösningen. Om jag fattat saken rätt (mina kunskaper i ämnet är rätt begränsade tyvärr) så funkar Totalscan bra för grundare vatten och ger sidescan.
Jag har en LSS2 Structurescan kombinerat med en 200 mhz givare på min andra Kajak och det funkar fint till den den lilla kajaken.
En Totalscan givare borde väl ersätta den kombinationen ganska hyfsat (tror jag?) och ge ungefär samma info.
Till den nya kajaken skulle jag vilja ha en givare även för djupa vatten för havsfisket och kombinera den med Totalscangivaren.
Fråga nr 1.
Kan jag kominera en Totalscan med ytterligare en givare (downscan) på Gen 3 ?
Fråga nr 2.
I så fall vilken givare ska jag skaffa som ger bra signal ner till 200m djup eller mer? Givaren ska kunna monteras inombords med Marine Goop eller liknande. Jag antar att jag behöver en smal konvinkel?
Tacksam för tips o råd!
/Gustav
Någon som vet?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg1. Nei
Du kan enten ha Totalscan, og ikke noe annet. Eller en HDI og ikke noe annet, eller en 2D og LSS.
2. Airmar har kommet med endel nye ekkoloddgivere for chirp og innvendig montering. Jeg hadde vurdert en av de.
http://www.thehulltruth.com/marine-e...ansducers.html
Så då är det kanske bäst att satsa på en LSS givare tillsammans med tex, P50C-LHW....Wideband?
Rörigt detta med givare...
Kommentera
-
Litt info om Airmars forkortelser.
L - low (som i lav chirp)
H - high (som i høy chirp)
W - wide (som i vid konevinkel på lav chirp)
Når en giver er både L og H, har den med andre ord to frekvensbånd for chirp, og dermed kreves det vanligvis et ekkolodd som kan drive to forskjellige elementer. Det kan dessverre ikke HDS Gen 3, men HDS Carbon og Simrad NSS Evo 3 kan det. Eldre HDS/ NSS trenger en modul ala BSM-3 for å drifte en slik giver. Da kan du trygt si at ytelsene matcher prislappen også, modulen koster ca 20.000,-
Her må du sjekke med forhandler for mer info, jeg mistenker at disse (relativt) billige chirp-giverne bare har ett element og dermed kanskje kan brukes rett i en Gen 3 alikevel. Listepris i USA på 98USD er det ikke noe å si på. P50C-LHW ser ellers ideell ut, med mulighet for vid konevinkel når man ser etter fisk pelagisk, og smal når man ser etter bunnstruktur eller fisk tett på bunnen. Kunne tenkt meg en slik i jolla selv.
Sorry, men her må noen med bedre kjennskap til disse giverne på banen.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 765 visningar
0 gillar