Ursprungligen postat av Knug87
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggKörde du ekolod och plotter på delad skärm?
Jag kan uppleva att det "laggar" något när jag kör delad skärm men när jag kör ekolod på hela skärmen så laggar det inte..
Det är dock inte så mycket så det stör men jag tycker det flyter på bättre när man kör helskärm.
Kör ekolod på ena 9:an och structure på den andra
Provade att koppla ur ett lod och köra solo, samma resultat
Provade att köra på bakre givaren, samma resultat
Testade nställning på grunt vatten, trolling, klart etc, samma där
Sen när vi körde lite slötrolling påvägen hem så kom det igång, verkade nästan vara så att mjukvaran släpade, ungefär som när datorn fryser och man gör massa kommandon, sen när det släpper kommer allt på samma gång och fungerar sedan som det ska
mycket märkligt iallafall
Kommentera
-
Ursprungligen postat av johasp20 Visa inläggHDS 7T G3, delad 2d/plotter/SS, upplevde samma problem vilket gjorde det till ett h* att fiska, lossnade dock av någon anledning. Har du fortfarande samma problem?
Det var värdelöst att vertikalfiska när det var sådär iallafall, fick ingen feeling alls så vi slutade och körde spinn istället!
Kommentera
-
Mobilbunden så svårt att söka så publicerar frågan medveten om att frågan säkert besvarats tidigare. Ber om ursäkt och hoppas på överseende.
Jag har ett lowrance hds 7 g2 med ss osv. Fiskar bara skärgård så kan inte använda Insight Genesis. Finns det något sätt att se hårdheten av botten?
Kommentera
-
Mobilbunden så svårt att söka så publicerar frågan medveten om att frågan säkert besvarats tidigare. Ber om ursäkt och hoppas på överseende.
Jag har ett lowrance hds 7 g2 med ss osv. Fiskar bara skärgård så kan inte använda Insight Genesis. Finns det något sätt att se hårdheten av botten?
Kommentera
-
Hej alla, har fått ett problem med min HDS 7 Gen 2.
Efter senaste uppdateringen (4.0) så tappar lodet med jämna mellanrum djupet. Följande händer:
Startar ekolodet vid bryggan, inga problem. Lägger i växel och åker på tomgång (hastigheten spelar ingen roll), efter ca. 3-5 minuter så visar bottenlinjen djupet mellan 1-2 meter djupare än vad det är, och sedan tillbaka igen. Så växlar det under en stund sedan tappar lodet helt kontakten med botten. Efter någon minut är kontakten tillbaka och det lirar en stund igen. Problemet uppstår inte vi stillastående.
Har fått lite tips från Navico, men vill dubbelkolla med er som använder samma prylar om ni har råkat ut för problemet.
PS. Lodet funkade klockrent innan senaste uppdatering, så nästa test blir med uppdatering 3.0.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pyro Visa inläggIngen som har lösningen på "laggandet"? Mitt gen2 touch funkar bra när jag kör helskärm men laggar när ja kör split 83/200. Blir omöjligt att vertikala!
Förresten, är det lika jävligt om du sänker känsligheten?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 700 visningar
0 gillar