Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Redigera rutt

Jag har haft mitt HDS-5 någon vecka nu men har ett problem. När jag försöker lägga upp en rutt i instrumentet så händer det ibland att jag råkar lägga en waypoint lite fel och då vill jag flytta eller redigera senaste laa waypoint. Men jag hittar inget smidigt sätt att ta bort en nyss utlagd rutt-waypoint via kartan! Det enda sättet jag hittat att ändra en waypoint är att avbryta ruttplaneringen och gå in i tabellen med waypoints för rutten och ta bort den där för att sedan gå tillbaka och redigera rutten igen, vilket är mycket omständligt!

Men det måste väl finnas ett smidigare sätt att ta bort en utlagd waypoint medan man håller på och ruttplanerar för annars är ju intrumentet i princip oanvändbart i praktiken för att ruttplanera. Jag har letat efter en "Ångra"-funktion för att ta bort senaste waypoint men inte hittat den, någon som vet om det finns?

Kommentera

• HDS ekolodens skärm?

När jag råkar nudda skärmen på mitt nya HDS lowrance ekolod blir det en lilaaktig missfärgning som inte går bort med putsduk. Upplever andra samma sak? Jag funderade först på om det sitter en skyddsplast på skärmen som det oftast för på nya produkter men ser inget tecken på det, någon som vet om det sitter skyddsplast på dem från fabrik, eller skyddas skärmen bara av det vita plasthöljet som följer med?

Om det inte sitter plast där och som brukar kunna ge dessa konstiga färger vid beröring, varför blir det då såhär? Måste man ha rengöringsmedel för att få bort det? låter jobbigt och konstigt i så fall på en så dyr produkt som man tycker borde ha en bättre skärm i så fall.
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Vilken palettefärg kör ni på era HDS-ekolod och varför, vi kör palette-nummer för enkelhetens skull. själv har jag bara testa första default-inställda paletten ännu.
        Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Passar alla sorter/storlekar av sd eller mmc kort?
          Köpte ett hds-5 och glömde bort minnes kortet.

Kommentera

• Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
            Passar alla sorter/storlekar av sd eller mmc kort?
            Köpte ett hds-5 och glömde bort minnes kortet.
            SD kort är det i alla HDS, Du kan köpa det i vilken butik som helst som säljer såna.

Kommentera

• I instruktionsboken kan man se att på ekolod bilden sitter det en ruta längs ner till vänster där djup och temp står men jag hittar inte hur man får fram den. Någon som vet?
              Click image for larger version

Name:	ekolod.jpg
Views:	1
Size:	117,6 KB
ID:	1760599

Kommentera

• Om du flyttar pilen på skärmen så kommer den att dyka upp.
                Samma tangent du bläddrar upp och ner i menyerna trycker du på när du har ekolodet framme.
                Så talar den om vilket djup du har pilen på m.m
                http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

Kommentera

I instruktionsboken kan man se att på ekolod bilden sitter det en ruta längs ner till vänster där djup och temp står men jag hittar inte hur man får fram den. Någon som vet?
                  [ATTACH=CONFIG]31484[/ATTACH]
                  Har för mig att menyn heter visa dataruta och så får du välja var på skärmen den ska visas.

Själv föredrar jag ett genomskinligt overlay som inte skymmer ekolodsbilden.

Kommentera

• Hej
                    Jag har ett hds5 ekolod/gps. Var ute igår och vertikal fiskade. När jag fick fisk så la jag dit en fisk symbol för att sedan köra det området igen. Fick några fiskar och det är bra att veta till nästa gång.

Det negativa är att efter jag snurrat på samma ställe x antal gånger blir det svårt att se fisk symbolerna. Hur tar jag bort rutten men har kvar fisk symbolerna?

Kommentera

Hej
                      Jag har ett hds5 ekolod/gps. Var ute igår och vertikal fiskade. När jag fick fisk så la jag dit en fisk symbol för att sedan köra det området igen. Fick några fiskar och det är bra att veta till nästa gång.

Det negativa är att efter jag snurrat på samma ställe x antal gånger blir det svårt att se fisk symbolerna. Hur tar jag bort rutten men har kvar fisk symbolerna?
                      Under Meny finns en som heter spår där finns en som heter tabort spår då fösvinner spåren som bildas när Du kör men inga inlagda punkter eller sparade rutter tas bort.

Jag har inaktiverat spårsparningen på min då det blev så rörigt på skärmen det räcker att ha fisksymbolerna kavar så hitar man ställena ändå, bara ett tips!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17