Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
    Inte testat att kopiera än. Det är Navionics stora guld kort med hela sveriges farvatten. Antar att det är skyddat mot piratkopiering på något sätt? Hade ju varit himla smidigt annars att ha det på ett större kort nu när man bara har en kortplats i enheten.
    Mmm men det är ju skillnad på att piratkopiera och att flytta det egna kortets innehåll till ett större kort för att kunna logga, men Du måste ju ha plats i internminnet på 5.an?

Har ju inte detta probem med min 10.a som har dubbla kortplatser, men kolla om det funkar att kopiera om Du får med alla filer så borde det funka men jag har inte testat heller då jag inte behövt det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av alihaffa Visa inlägg
      Hej!
      Du gör så här: Tryck "MENU" knappen och näst längst ner på raden hittar du fliken "Ekolodsinspelning". Gå in där och välj hur filerna ska spelas in. Jag tycker att 1600 bytes räcker till Dr djup. Välj externt minnes kort att spela in på. Sen är det bara att spela in. Du ser också hur länge du kan spela in på kortet tills det blivit fullt. En röd punkt är aktiverad i vänstra hörnet samt en flashtekxt i underkant som påminnelse att lodet spelar in.
      Fy fasen Alihaffa, du är min hjälte
      Fattar inte hur jag missat den där. Men inte så lätt när jag inte kunde hitta en rad om det i den kassa manualen heller...
      Grymt! Nu måste jag ut på favvogrynnan i morrn och spela in
      Bira, bira, bärs!!

Kommentera

• Ojdå, hittade några rader om det i manualen... :-) Låg inte i samma logiska ordning som min skalle vill ha det, he, he ;-)
        Bira, bira, bärs!!

Kommentera

• Jag provade att kopiera eftersom jag köpte fel typ av kort förut, från CF till SD.
          Det gick att kopiera filerna till datorn, och lägga på ett minnsekort men det fungerade inte att använda.
          Tror att korten är "skyddade" så att man bara kan använda dem på orginalkortet.
          Ola

Kommentera

• Nån som har uppdaterat ännu?
            Man är ju lika orolig varje gång eftersom man har en importmaskin.
            Ola

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
              Jag provade att kopiera eftersom jag köpte fel typ av kort förut, från CF till SD.
              Det gick att kopiera filerna till datorn, och lägga på ett minnsekort men det fungerade inte att använda.
              Tror att korten är "skyddade" så att man bara kan använda dem på orginalkortet.
              Kan vara så, men det är märkligt att det inte finns så mycket extra utrymme på kortet att det går att logga då funktionen finns i maskinerna, men det är väl samma kort till även de plottrar som inte har loggfunktion.

Blir att kontakta generalagenten och fråga hur man gör då det bara finns en kortplats!

Kommentera

• Ursprungligen postat av RimboRambo Visa inlägg
                Hjääälp! Nu blir jag tokig... Jag har kört med mitt HDS5 en säsong nu och har nu tänkt ladda in info't till mitt nyköpta DrDepth program för att fixa smarriga kartor över mina fina grynnor. Men jag fattar inte hur jag ska gå till väga! Jag har förstått att man ska kopiera data från lodets minne till minneskortet, men hur?? När jag kollar på "filer" (slg typ) i mitt HDS5 så hittar jag inga vettiga filer. Är det nå't man skulle ställt in nån'stans för att det ska sparas ner?
                Nå'n som kan guida mig lite? Pleeeeaase :-(
                Säg gärna till om du löser inspelning som man kan föra över till tex dr depth, Jag har en HDS7, samma problem där, bara en kortplats.. Himla kasst..
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

• Jag har uppdaterat, har HDS7 importmaskin inga konstigheter. Funkar fint.
                  &

-Okänd

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Säg gärna till om du löser inspelning som man kan föra över till tex dr depth, Jag har en HDS7, samma problem där, bara en kortplats.. Himla kasst..
                    Spela in på kortet och överför till datorn eller spela in på enheten och överför till ett kort som du sedan stoppar i datorn. Lättare än att ansluta direkt i plottern.

Kommentera

• Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                      Spela in på kortet och överför till datorn eller spela in på enheten och överför till ett kort som du sedan stoppar i datorn. Lättare än att ansluta direkt i plottern.
                      Spela in på mitt navionics platinum? Går det, har varit lite rädd för att försöka, vill inte sabba det direkt då det kostar en del kosing.
                      Men på maskinen kanske man kan spela in det? Hur mycket minne har den då?
                      Senast ändrad av Bowen; 2011-05-02, 17:06.
                      &

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 765 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri