Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av seascan Visa inlägg
    Jag har fått info idag från Lowrance att det ligger ca 3-4 veckor bort.

Vad det gäller styrning från Carbon till Xi5 ska det bara vara att koppla in på mnea och gatewayen och köra, det blir nytt test i helgen
    Jag har testat nu men Carbonen hittade bara nmea och gateway inte Xi5 så jag fick aldrig upp meny på kontroll av Xi5? Någon som testat detta i hop??

Kommentera

• Har du motoren nede når du sjekker?
      Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Har du motoren nede når du sjekker?
        Japp och tar jag bort strömmen 5sek vill Carbon uppdatera motorn men det ska inte behövas och går inte häller, så på något sätt vet ju ändå Carbon att motorn finns där?? Jag har kontaktat affären och dom skulle lyssna med supporten.

Kommentera

• Merkelig. Navico-support neste steg her ja. Eventuelt ta en telefon til Thermoprodukter som er importør/ agent for Motorguide i Sverige.
          Team Colibri

Kommentera

• Forresten...
            Er du sikker på at du har satt opp NMEA-nettverket ditt riktig. Dvs med strømtilførsel, t-koblinger og terminator i hver ende?
            Team Colibri

Kommentera

• Jag testkörde mitt nya Hds 12 gen3 i helgen. Första dagen använde jag endast plotter. Då hängde skärmen sig och startade om.

Dag 2 körde ekolod också. Då efter att den gått en stund fungerade inte touchen. Tryckte man på powerknappen kunde man trycka på de knappar som kom upp men inget i övrigt och inte i menyn. Fick starta om skärmen.

Det som stör mig mest är att det inte flyter när ekolodet uppdaterar utan de hackar fram. Speciellt störigt när man vertikalfiskar. Har laddat upp 2 exempel. Inget problem med ekolodsträffarna och givaren i övrigt utan verkar funka. Det är en Totalscan givare monterad på relingen för vertikalfiske.

Jag har version 4.5 i mjukvara som den levererades med. Verkar vara den senaste. Ping hastigheten stod på Max från början men de hjälpte inte och dra ner den. Bildhastighet stod på normal. Det blev värre om man drog upp hastigheten.

Kan man inte förvänta sig bättre flyt? Jag vill minnas att mina äldre mindre skärmar flöt på bättre.

Med vänlig hälsning, Hans

Kommentera

• Jag skulle provat en factory reset, och hjälper inte det, reklamera. Hängningar och frånfall av funktion tyder på defekt elektronik. Så där skall det inte hacka.

Kommentera

• Her er det noe galt ja, men begynn med en hard reset og sjekk strømtilførselen. Hvilken tilførselsspenning viser HDSen?
                  Team Colibri

Kommentera

• Jag kopplade upp lodet idag en dag efter fisket utan o ha laddat batteriet. Visar 12.0-12.1. Vad ska de visa?

Kommentera

• Ett fulladet batteri viser 12,7. Ditt er tilsynelatende dødt, som vil forklare buggene du opplever. Men sjekk for sikkerhets skyld med et multimeter rett på polene og gå over koblingene dine.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri