Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av LobL Visa inlägg
    Snabb fråga, köpte för en tid sedan en båt där det enligt säljaren satt ett HDS 7 gen 3. Det var några polare som hämtade den och de märkte inte att det faktiskt var gen 2 och inte 3 som satt på båten. Jag beställde innan jag visste det en LSS2-givare som nu inte passar på lodet, finns det någon konverter jag kan köpa för att montera denna eller funkar den inte alls på gen 2?
    Du trenger en modul for å bruke LSS på Gen 2. StructureScan- eller Sonarhubmodul.
    Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av hellebjork Visa inlägg
      Varför kan jag bara ladda ner en karta per minneskort via gofree i mitt hds gen3? Den säger att jag måste frigöra minne för att ladda ner. Jag har testat med en rad olika storlekar där det på alla finns gott om minne ledigt. När man laddar ner i lodet så lägger den filerna direkt i root. Är det det som felar?
      Flere kart fungerer bare via PC, ikke GoFree rett til enheten.
      Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Flere kart fungerer bare via PC, ikke GoFree rett til enheten.
        Ok, så jag får stoppa in kortet i läsaren och bara flytta filerna till en egen mapp då? Tack för hjälpen!

Kommentera

• Korrekt. Ett sett med filer i hver mappe. Mappen gis navn etter innsjøen men kun med engelske bokstaver.
          Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Korrekt. Ett sett med filer i hver mappe. Mappen gis navn etter innsjøen men kun med engelske bokstaver.
            Tack, du kan kalla dig för facit.

Kommentera

• OK, nu kommer en lite trickig fråga...är du med Erik G
              Jag har precis skaffat ett HDS 9 Carbon och planen var att köra det ihop med mitt HDS 7M Gen2 (endast plotter alltså, inget lod). Jag har kört HDS 7:an ihop med en HDS 5 Gen 1 innan och det har inte varit några problem.

Precis allt är ju helt fantastiskt mycket bättre med Carbon maskinen, men det finns en sak jag inte får till. Jag får inte delat djupinformationen och ekolodsbilden från Carbon-maskinen till HDS 7:an! Allt annat delas, såsom sjökort, sidescan-informationen och t.o.m. temperaturen från 2D-givaren (en vanlig 83/200 kHz HST-WSBL)! Är inte detta märkligt?

Nu har jag bara varit ute en kort testrunda och har väl inte hunnit gå igenom varenda inställning, men om någon vet direkt vad detta beror på eller vilken inställning jag ska kolla, så vore det kanon...

Kommentera

• Hej,
                Jag har ett HDS 9 Carbon och en installerad totalscan givare, sedan skulle jag koppla på en givare 83/200 för vertikalfiske och då blev det problem.
                Den givare jag vill titta på måste jag ny installera varje gång, det går inte bara att växla mellan givarna och inte heller ha båda på delad skärm som ska gå enligt många. Totalscan är kopplat till den svarta ingången och 83/200 till den blå bakpå HDS 9 an Carbon

Problem nr2 har en Motorguide Xi5 med senaste uppdatering D köpte sedan ett gateway kit och nmea 2000 följde anvisningarna, när allt är kopplat i sin ordning och påslaget först motor sedan nmea och sist hds carbon ska man ta bort strömmen till motor 5sec sedan ska hds carbon enheten automatiskt uppgradera Xi5 an men det händer inget??

Finns det någon på forumet som har erfarenhet av detta? är det rörigt och oklart så fråga vad jag menar!!

Kommentera

• Så vidt jeg vet kan ikke TotalScan kombineres med andre givere uten prosessen du beskriver. Hele poenget med TotalScan er at den skal dekke "alle behov".

Du skriver at din Motorguide er oppdatert, hvorfor vil du oppdatere den en gang til? Det går ikke.
                  Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
                    OK, nu kommer en lite trickig fråga...är du med Erik G
                    Jag har precis skaffat ett HDS 9 Carbon och planen var att köra det ihop med mitt HDS 7M Gen2 (endast plotter alltså, inget lod). Jag har kört HDS 7:an ihop med en HDS 5 Gen 1 innan och det har inte varit några problem.

Precis allt är ju helt fantastiskt mycket bättre med Carbon maskinen, men det finns en sak jag inte får till. Jag får inte delat djupinformationen och ekolodsbilden från Carbon-maskinen till HDS 7:an! Allt annat delas, såsom sjökort, sidescan-informationen och t.o.m. temperaturen från 2D-givaren (en vanlig 83/200 kHz HST-WSBL)! Är inte detta märkligt?

Nu har jag bara varit ute en kort testrunda och har väl inte hunnit gå igenom varenda inställning, men om någon vet direkt vad detta beror på eller vilken inställning jag ska kolla, så vore det kanon...
                    Du har siste software på 7m? Siden alt deles bortsett fra 2D, fungerer tydeligvis nettverket ditt ellers. Men har du slått på "nettverkssonar" på begge to?
                    Team Colibri

Kommentera

• Sorry, jag hade glömt att jag skrivit denna tråden. Ja, jag har senaste software och allt funkar nu. Jag pluggade ur 7M och pluggade in min HDS 5 Gen1 bara för att kolla om det hade något med ekolodmodulen att göra ändå. Då fungerade allting och jag tänkte att detta var ju inte så¨bra...

När jag sedan pluggade in 7M igen så fungerade allt som det skulle. Jag har upplevt det där förut, att det liksom "fixar sig själv" efter ett par omstarter.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 765 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17