Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Igår kunde jag konstatera att det är mitt skrov som ställer till det med strecket på 2m.
    Vinklade givarfästet lite utåt och då försvann strecket.
    Skönt att det inte är något mjukvarurelaterat!

Får se hur man löser detta.. kanske måste få ner givaren längre helt enkelt.
    Vad har du för båt? Misstänker att jag också ha en del störningar pga grabbräcksmontering på min buster, där givarna helst skulle ned en bit till.

Kommentera

• Är ni som har HDS gen 3 enheter nöjda? De har bra pris på HDS 7 gen 3 i paket med givare på Olssons fiske. 1st HDS 7 Gen3 1st 10802/Lss2 Structurescan aktergivare 1st Aktergivare 83/200 HST-WSBL/10672 för 13995:-. Man sparar ju typ 5000:- .
      Det är också näst sista dagen på erbjudandet att dessutom få ett gratis C-map kort.

Lite overkill på kanoten men det ska ju bli större båt i framtiden så kan man lätt flytta över grejorna ju.

Man är ju onekligen lockad att slå till idag....
      /Gustav

Kommentera

• Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
        Är ni som har HDS gen 3 enheter nöjda? De har bra pris på HDS 7 gen 3 i paket med givare på Olssons fiske. 1st HDS 7 Gen3 1st 10802/Lss2 Structurescan aktergivare 1st Aktergivare 83/200 HST-WSBL/10672 för 13995:-. Man sparar ju typ 5000:- .
        Det är också näst sista dagen på erbjudandet att dessutom få ett gratis C-map kort.

Lite overkill på kanoten men det ska ju bli större båt i framtiden så kan man lätt flytta över grejorna ju.

/Gustav

Ja är kanon nöjd med mitt hds9 gen 3.
        Har inte kollat själv på olssons men går det inte att få en totalscan istället för en lss2 och en aktergivare

Kommentera

• Ursprungligen postat av west Visa inlägg
          Har inte kollat själv på olssons men går det inte att få en totalscan istället för en lss2 och en aktergivare
          Ring dom så ordnar dom säkert ett vettigt pris. Har själv köpt ihop med en totalscan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av west Visa inlägg
            Vad blir det för skillnad? Förutom att det såklart är lättare att installera en enda givare istället för 2st.
            Tack för hjälpen. Jag är total nybörjare på all denna nya ekolodsteknik.

Kommentera

• Forskjellen er først og fremst at du ikke får like gode resultater i plan med TotalScan, og at den er vanskeligere å montere/ justere på en god måte. For min del er en av de viktiste punktene ved HDS nettopp at den kan bruke to givere. For sidemontering er sikkert Totalscan et bra valg, men for aktermontering hadde jeg ikke engang vurdert den til HDS.
              Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
                Är ni som har HDS gen 3 enheter nöjda? De har bra pris på HDS 7 gen 3 i paket med givare på Olssons fiske. 1st HDS 7 Gen3 1st 10802/Lss2 Structurescan aktergivare 1st Aktergivare 83/200 HST-WSBL/10672 för 13995:-. Man sparar ju typ 5000:- .

/Gustav
                Har 7an, skulle gärna haft 9an men tyckte inte de extra 2 tummen vart värt pengarna. Får komplettera med en 5 tummare framöver om behovet skulle visa sig, bara nätverka. Just nu uppfyller 7an mina behov.

Tycker att de har paketerat en bra produkt här och jag är mer än nöjd. Smidigt att ta med sig på andra båtar när den görs mobil som jag gjort.

På minussidan är den lite småbúggig emellanåt vilket brukar lösas med en omstart. Sedan tycker jag bildframmatningen kunde vara mer jämn för en så pass dyr produkt, har även hört detta från andra som har gen2.

Fördelarna väger upp och du bör köpa!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                  Forskjellen er først og fremst at du ikke får like gode resultater i plan med TotalScan, og at den er vanskeligere å montere/ justere på en god måte. For min del er en av de viktiste punktene ved HDS nettopp at den kan bruke to givere. For sidemontering er sikkert Totalscan et bra valg, men for aktermontering hadde jeg ikke engang vurdert den til HDS.
                  Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
                  Har 7an, skulle gärna haft 9an men tyckte inte de extra 2 tummen vart värt pengarna. Får komplettera med en 5 tummare framöver om behovet skulle visa sig, bara nätverka. Just nu uppfyller 7an mina behov.
                  Tycker att de har paketerat en bra produkt här och jag är mer än nöjd. Smidigt att ta med sig på andra båtar när den görs mobil som jag gjort.

Fördelarna väger upp och du bör köpa!
                  Tack för bra svar!
                  Jag har precis ringt o beställt grejorna från Olssons med snabbfrakt. Ska bli jävligt kul med ett riktigt bra ekolod.

Vilket C-MAP kort skall man beställa tro? Jag var inne o kollade på Navicos hemsida men det var inte så lätt att förstå skillnaderna på de olika sjökorten. Om jag fattar saken rätt heter korten Wide Max N+ till HDS enheterna? Är det samma upplösning på alla N+ korten?
                  Finns det något kort som täcker södra Sverige + västkusten också? Typ från Blekinge till Strömstad?
                  /Gustav

Kommentera

• Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
                    Vad har du för båt? Misstänker att jag också ha en del störningar pga grabbräcksmontering på min buster, där givarna helst skulle ned en bit till.
                    Jag har en planbottnad Kimple Adventure 450.
                    För min del så är det inte hela världen då jag oftast (alltid) ställer djupet manuellt och då tar jag alltid bort översta 2m.. Har ingen användning av de ändå.. (mest ytklutter osv)

Kommentera

• Supernabb leverans från Olssons Fiske!

Beställde ju mitt HDS 7 ekolod igår! Fick leverans idag!! Riktigt bra jobbat av grabbarna i Tibro och Nordpost!! Tack!
                      Har just reggat och skickat iväg begäran på ett fritt Wide max N+ kort på Navico. Blev perfekt med EN-Y299.36 BALTIC SEA AND DENMARK.

Vilken skillnad är det på upplösning på de C-map kort som kallas "local"?

Det finns ju en många andra digitala kort. Jag måste nog fördjupa mig mer i detta.
                      Finns det något kort täcker småsjöarna i södra Sverige som funkar med HDS burkarna?

Tack för tålamod o hjälp... Blir mycket nytt tekniskt att ta in på en gång.
                      Ska ägna kvällen åt att lära mig mer om lodet.
                      / Gustav
                      Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-01, 07:39.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17