Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
    Fick ett märkligt problem igår med HDS 9 gen 3 och 9m gen 2 i nätverk

uppdateringshastigheten/scroll speed på max men var iallafall seg och det höll i sig i flera timmar trots nollställningar etc, kan lättast beskrivas som att man rör vertikaljiggen, och 0.5-1 sekund efter kommer reaktionen på lodet

Någon som varit med om det förut?
    HDS 7T G3, delad 2d/plotter/SS, upplevde samma problem vilket gjorde det till ett h* att fiska, lossnade dock av någon anledning. Har du fortfarande samma problem?

Kommentera

• Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
      Körde du ekolod och plotter på delad skärm?
      Jag kan uppleva att det "laggar" något när jag kör delad skärm men när jag kör ekolod på hela skärmen så laggar det inte..
      Det är dock inte så mycket så det stör men jag tycker det flyter på bättre när man kör helskärm.

Kör ekolod på ena 9:an och structure på den andra

Provade att koppla ur ett lod och köra solo, samma resultat
      Provade att köra på bakre givaren, samma resultat
      Testade nställning på grunt vatten, trolling, klart etc, samma där

Sen när vi körde lite slötrolling påvägen hem så kom det igång, verkade nästan vara så att mjukvaran släpade, ungefär som när datorn fryser och man gör massa kommandon, sen när det släpper kommer allt på samma gång och fungerar sedan som det ska

mycket märkligt iallafall

Kommentera

• Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
        HDS 7T G3, delad 2d/plotter/SS, upplevde samma problem vilket gjorde det till ett h* att fiska, lossnade dock av någon anledning. Har du fortfarande samma problem?
        Osäker faktiskt på om problemet blev löst, jag provade inte vertikalfiska något mer då jag hade fler folk i båten som hade bråttom samt att det var kallt, men jag vågar påstå att det återgick till det normala hastighetsmässigt

Det var värdelöst att vertikalfiska när det var sådär iallafall, fick ingen feeling alls så vi slutade och körde spinn istället!

Kommentera

• Mobilbunden så svårt att söka så publicerar frågan medveten om att frågan säkert besvarats tidigare. Ber om ursäkt och hoppas på överseende.

Jag har ett lowrance hds 7 g2 med ss osv. Fiskar bara skärgård så kan inte använda Insight Genesis. Finns det något sätt att se hårdheten av botten?
          Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
          sigpic
          Skitfiske!

Kommentera

• Mobilbunden så svårt att söka så publicerar frågan medveten om att frågan säkert besvarats tidigare. Ber om ursäkt och hoppas på överseende.

Jag har ett lowrance hds 7 g2 med ss osv. Fiskar bara skärgård så kan inte använda Insight Genesis. Finns det något sätt att se hårdheten av botten?
            Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
            sigpic
            Skitfiske!

Kommentera

• Om det är det man gör egna djupkartor med så är det olagligt i skärgården som jag förstått det..
              Bottens hårdhet ser du på lodet ändå, hur beror på inställningar o.s.v. Du får helt enkelt prova och se
              Eller vänta på ett proffsigare svar.

Kommentera

• Hej alla, har fått ett problem med min HDS 7 Gen 2.

Efter senaste uppdateringen (4.0) så tappar lodet med jämna mellanrum djupet. Följande händer:

Startar ekolodet vid bryggan, inga problem. Lägger i växel och åker på tomgång (hastigheten spelar ingen roll), efter ca. 3-5 minuter så visar bottenlinjen djupet mellan 1-2 meter djupare än vad det är, och sedan tillbaka igen. Så växlar det under en stund sedan tappar lodet helt kontakten med botten. Efter någon minut är kontakten tillbaka och det lirar en stund igen. Problemet uppstår inte vi stillastående.

Har fått lite tips från Navico, men vill dubbelkolla med er som använder samma prylar om ni har råkat ut för problemet.

PS. Lodet funkade klockrent innan senaste uppdatering, så nästa test blir med uppdatering 3.0.

Kommentera

• Någon som vet hur nära propellern man kan ha lss2-givaren? Det står ca 7,5cm i dokumentationen men finns det någon som har satt den närmare med bra resultat?

Kommentera

• Ingen som har lösningen på "laggandet"? Mitt gen2 touch funkar bra när jag kör helskärm men laggar när ja kör split 83/200. Blir omöjligt att vertikala!

Kommentera

• Ursprungligen postat av pyro Visa inlägg
                      Ingen som har lösningen på "laggandet"? Mitt gen2 touch funkar bra när jag kör helskärm men laggar när ja kör split 83/200. Blir omöjligt att vertikala!
                      Kontakta Lowrance support. Posta gärna svar här på forumet om du får någon bra info. Hoppas det löser sig!

Förresten, är det lika jävligt om du sänker känsligheten?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17