LCX og HDS kan dele data over NMEA 2000. 2007 og 2008 modeller LMS, LCX og GlobalMap kan også kobles til HDS via Ethernet for å dele ekkoloddata. Har testet å vise ekkoloddata i fra HDS på en LMS-525C. Smart hvis en har en 2007 eller 2008 Lowrance, kjøp en HDS og vis ekkoloddet på den gamle skjermen og bruk HDS som plotter.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inläggLCX og HDS kan dele data over NMEA 2000. 2007 og 2008 modeller LMS, LCX og GlobalMap kan også kobles til HDS via Ethernet for å dele ekkoloddata. Har testet å vise ekkoloddata i fra HDS på en LMS-525C. Smart hvis en har en 2007 eller 2008 Lowrance, kjøp en HDS og vis ekkoloddet på den gamle skjermen og bruk HDS som plotter.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ola Visa inläggVad är det som skiljer modellerna 5, 7, 8 & 10? Prisskillnaderna är otroligt stora, så det kan inte bara vara skärmstorleken.
Om man ska använda structurescan, är det bara en HDS & en LSS-1 som behövs eller måste man ha fler saker?
De skillnaderna räcker för mig att motivera det högre priset på de två modellerna.
Kommentera
-
Jäklar vad jag ser fram emot att få min HDS-maskin installerad på båten och sen min första tur för att testa allt.
Imorgon börjar installationen om det inte är för dåligt väder!
Jag hoppas verkligen inte den är seg och buggig som jag upplevt den hemma på kammaren när jag kört simulatorn.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggJäklar vad jag ser fram emot att få min HDS-maskin installerad på båten och sen min första tur för att testa allt.
Imorgon börjar installationen om det inte är för dåligt väder!
Jag hoppas verkligen inte den är seg och buggig som jag upplevt den hemma på kammaren när jag kört simulatorn.
Hur känslig är den för att det är för låg strömstyrka? Mätte så gott jag kunde och det kommer fram ström, men med dom mätstickorna jag hade kunde man bara få fram om det kom fram ström eller inte, inte hur mycket..
Båten står på land, och jag har bara kört länspumpen ett par minuter sammanlagt, och lanternorna några sekunder.
Är HDS:en så stömkrävande verkligen så den inte ens startar vid lite för lite kräm?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggJaha, otippat, den funkar inte alls..
Hur känslig är den för att det är för låg strömstyrka? Mätte så gott jag kunde och det kommer fram ström, men med dom mätstickorna jag hade kunde man bara få fram om det kom fram ström eller inte, inte hur mycket..
Båten står på land, och jag har bara kört länspumpen ett par minuter sammanlagt, och lanternorna några sekunder.
Är HDS:en så stömkrävande verkligen så den inte ens startar vid lite för lite kräm?
Har du underhållsladdat det batteriet under vintern eller har det bara stått i båten utan underhåll?
Har du inte en multimeter så skaffa en ett oumbärligt hjälpmedel när man håller på med båt el och kostar inte många kronor på BT eller Classe i sjön, du måste ha koll på hur många volt ditt batteri levererar, lika så måste du kunna mäta laddström när motorn är igång så du vet att det också funkar.
När du har fått igång din HDS så ställ in den för att visa internspänningen hela tiden på skärmen, nyttig info om hur läget är med batteriet och laddningen.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 700 visningar
0 gillar