Ursprungligen postat av berra2323
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd
Collapse
X
-
Tjena, är på väg att köpa en HDS5m enbart plotter, 5595 kr inkl sjökort, på Navalis.se. Min budget sträcker sig kanske ett par 100-lappar till, men jag har fått för mig att denna är bra till det priset. Jag är totalt grön på plotters, så säg mig är detta ett klokt val?
http://www.navalis.se/lowrance-hds-5...oducts_id/1210
Vissa säger att jag kommer ångra mig pga liten skärm (5") men jag har inte råd med mer, och jag måste ha nu.
Jag trollar mycket i vänern, och ekolod har jag, ett gammalt svartvitt men jag ser djup, stim och temp iallafall.
Är det här det bästa i den prisklassen?Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg
[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/[/FONT]
Kommentera
-
Du behöver endast lägga till max en tusenlapp för att få ekolod också, och då har du allt i en enhet. Vore jag du skulle jag aldrig köpa endast plottern för dom pengarna... Ekolodet är kanonbra anser jag också. Varför ska du ha en större skärm till plotter? Tror inte du kommer ångra dig angående storleken.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jns Visa inläggDu behöver endast lägga till max en tusenlapp för att få ekolod också, och då har du allt i en enhet. Vore jag du skulle jag aldrig köpa endast plottern för dom pengarna... Ekolodet är kanonbra anser jag också. Varför ska du ha en större skärm till plotter? Tror inte du kommer ångra dig angående storleken.Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg
Kommentera
-
Jag köpte Hds 5m för nån månad sedan via navalis. Tycker den funkar kanon. Vill verkligen inte ha ett combo på 5:an då det bli för litet. Jag kör med en separat 5" ekolod. Kommer i framtiden uppgradera mitt nuvarande ekolod till ett Hds 5x och då kan jag koppla samman dessa.. Funkar fint för mig!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Honke Visa inläggJag köpte Hds 5m för nån månad sedan via navalis. Tycker den funkar kanon. Vill verkligen inte ha ett combo på 5:an då det bli för litet. Jag kör med en separat 5" ekolod. Kommer i framtiden uppgradera mitt nuvarande ekolod till ett Hds 5x och då kan jag koppla samman dessa.. Funkar fint för mig!
Kan man koppla in ekolod i HDS 5m senare? alltså bara köpa en givare? Eller är det för enkelt..? :PFan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mcfoevva Visa inläggOK, vad kul! Nej kombon är nog lite väl litet på en 5tummare. Jag är eeeen liten knapptryckning bort från att bekräfta köpet, men jag vet inte, har inte fått så många svar ang den när jag frågat, men det lilla jag hittat så säger dom att den funkar kanon.
Kan man koppla in ekolod i HDS 5m senare? alltså bara köpa en givare? Eller är det för enkelt..? :P
Jag tror inte att hds 5m går att köra ekolod på, men den stödjer ju NMEA så du kan köra Ethernet till andra enheter och på så sätt säkert få tillgång till en del funktioner
Lowrance - "Fishfinder features available via Ethernet networking"
Visst fn är en 7:a eller en 10:a så mycket större och coolare, men det tar mer plats och tömmer din plånbok så mycket hårdare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MatteG Visa inläggKöpte 5:an nyss och jag trodde också att det skulle bli alldeles för litet, men det funkar ypperligt i storlek eftersom jag aldrig kör lod och plotter samtidigt. Har inget behov av det (kanske om man trollar). Jag kör plottern på väg ut till mina platser och så fort jag kommer nära växlar jag till combo (1min) för att träffa tex grynnan/branten rätt.. när jag hittat min position slår jag enbart över till lodet, perfekt
Jag tror inte att hds 5m går att köra ekolod på, men den stödjer ju NMEA så du kan köra Ethernet till andra enheter och på så sätt säkert få tillgång till en del funktioner
Lowrance - "Fishfinder features available via Ethernet networking"
Visst fn är en 7:a eller en 10:a så mycket större och coolare, men det tar mer plats och tömmer din plånbok så mycket hårdare
Läste lite om Ethernet och det, men ärligt talat fattade jag ingenting, vad är det bra för?Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
Kommentera
-
När man kopplar ihop 2 enheter via ethernet så får man precis samma funktioner som combo modellen. Man kan göra waypoints via ekolodet m.m fast på två displayer.. Dock så funkar inte strucurescan overlay som finns på gen 2. Om man är intresserad av det.
Kommentera
-
Men kombo-modellerna är väl "bara" ekolod/plotter i samma enhet, är det inte samma grej att ha separat plotter och ekolod? Eller "sammarbetar" kombon på ett annat sätt?Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 765 visningar
0 gillar