Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beror ju på vad Du menar med "hög fart"!!
    Resultatet beror till största delen på hur noggrannt och korrekt Du monterar givaren, jag har klarat djupvisning upp till 35 knop men då får man finlira lite, farter på 20-25 knop är inga problem!!
    Å andra sidan om Du törs köra så fort så vet Du att det är djupt nog och fritt från stenar och då är infon från lodet överflödig ändå.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Beror ju på vad Du menar med "hög fart"!!
      Resultatet beror till största delen på hur noggrannt och korrekt Du monterar givaren, jag har klarat djupvisning upp till 35 knop men då får man finlira lite, farter på 20-25 knop är inga problem!!
      Å andra sidan om Du törs köra så fort så vet Du att det är djupt nog och fritt från stenar och då är infon från lodet överflödig ändå.
      Haha, där har du en bra poäng.. Tack för ett snabbt svar. Då blir det nog ett köp.

/Mattias

Kommentera

• Ja jag tänkte väll bara dela med mig om vad jag har för prylar.
        Just nu så har jag en hds5 ekolod/plotter som jag har en autopilot till en raymarine
        s1000.
        Sen har jag en hds5x modell också i båten som är ett rent ekolod som jag har kopplat lowrance structure scan till så jag kan se det på båda displayerna om jag vill.

Tills nästa sommar så ska en Lowrance comradio in är det tänkt.

Är jätte nöjd med lowrance och det är plug and play jätte änkelt enligt mig iaf.
        Alla sladdar kan man alltid gömma undan:P

Jag vet att det blev lite off topic men men.

/Tommy
        http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Toptench Visa inlägg
          Hej Jan

Kan du fråga din kompis om han såg utanpå/ kartongen el dyl att det är en US modell?
          Har själv en HDS8 från USA med mjukvara 2,5 och bävar för ev uppgradering. Är dock köpt tidigt i mars.
          Hej !
          Ursäkta att svaret dröjt, har inte varit här inne på några dgr.
          Vad jag förstått så är det bara att uppgradera för dig då problemen uppstår redan med 2.5 och geofence kom först i augusti -10. Det var iaf först då dom gick ut med information om det. Min HDS-5 köpte jag i somras och den kom med 2.5 och funkar fint.
          Jag såg aldrig hans kartong men det skall stå US only på kartongen för geofence-enheter enligt info. Tycker det var dåligt av säljaren i USA att skicka en US-only till Sverige.

Mvh

Janne

Kommentera

• Hej!
            Jag har själv uppgraderat min första hds5.
            Men ifall man har problem bör man kunna gå till någon butik här i sverige som säljer lowrance och det brukar sällan vara problem med att hjälpa med en uppgradering.

Men behöver man uppgraderingen igentligen.
            När jag köpte structure scan så behövde jag den nya uppgraderingen för att få det att funka.
            Om det inte hade varit för den så hade jag inte gjort det.

Mvh/Tommy
            http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

Kommentera

• Citat:
              "Jag skulle inte skickat tillbaka den bara för att det inte fanns svenska och meter, det är ju bara att lära sig engelska & fot.
              Det är det värt för den pengen."

Det verkade inte vara bara så enkelt Ola, det blinkar konstant i nedre kant av displayen att du skall ta kontakt med en återförsäljare b.l.a och det skulle iaf jag få nog av till slut.

Mvh Jan Å

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gävlebon Visa inlägg
                Citat:
                "Jag skulle inte skickat tillbaka den bara för att det inte fanns svenska och meter, det är ju bara att lära sig engelska & fot.
                Det är det värt för den pengen."

Det verkade inte vara bara så enkelt Ola, det blinkar konstant i nedre kant av displayen att du skall ta kontakt med en återförsäljare b.l.a och det skulle iaf jag få nog av till slut.

Mvh Jan Å
                Det kanske inte är så kul.
                Kollade han med nån återförsäljare vad det skulle kosta "att" låsa upp den?

Det som retar mig mest är att det finns ingen som helst info från lowrance eller deras grossister om detta.

Man skulle egentligen mejla och fråga om de vill att man ska använda gammal sw när man har importerat.
                Jag antar att det är ett antal buggfixar som också åtgärdas och att göra saker som inte fungerar är väl dyrt i USA?
                Ola

Kommentera

• Ja maskinen är buggigare än buggigast om man inte uppdaterar tyvärr.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

• Jag har en hds-5 och jag uppdaterade häromdagen till version 3.5 från version 3.0 och ett stort problem har dykt upp. Plottern fungerar inte nu dvs den hittar inte min position och inga satelliter heller. Men allt annat verkar fungera. Nu har jag lyckats hitta
                    version 2.5 och då funkar plottern igen och hittar alla satelliter. Jag
                    undrar om någon har version 3.0 för jag har letat överallt och jag hittar
                    det ingenstans. Är det någon annan som har liknande problem?
                    Hur ska jag gå tillväga?

Kommentera

• Hej Cong Mai,

med 3.5, har du kontrollerat att det är den interna GPS mottagaren som är vald i Network/Data Source menyn?
                      Kan vara så enkelt att den har valt fel efter uppgradering.

Fick min HDS-8 och LSS-1 Structure Scan i veckan, beställd från USA (via Tradera). Var noga med att påpeka att det måste vara en CE märkt HDS-8 för att slippa Geo Fencing problemet. Fick en CE märkt v2.5 maskin som jag uppgraderade till 3.5 utan problem.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17