Ursprungligen postat av TeamScuirus
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd
Collapse
X
-
Funkar den inte nu slänger jag skiten...
Nu har jag fått tummen ur och har bytt placeingen av givaren eftersom den bara funkade sporadiskt innan, (världens modernaste, och effektivaste ekolod, tsss)
Funkar det inte nu så säljer jag skiten och köper annat märke..
Har nu placerat den efter konstens alla regler, ser inte riktigt ut som halva givaren ligger halvägs under båtbotten, men den gör det i den mån den kan, botten sluttar ju mot kölen där.
Sen så har jag satt en sne distansplastbit på ena sidan för att få den hyfsat rak.. Ser fördjävligt ut, men det får gå..
Bifogar även bild på vart den satt innan...
Nu kan den ju inte vara för nära drevet..
Tack för hjälpen alla!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Bottenkontakt
Är mycket nöjd ägare till ett HDS 8 inköpt i år. I lägre farter funkar allt bra men då min båt planar hamnar givaren vid 20 kn precis i vattenlinjen och dom störningar som blir gör att man lätt tappar bottenkontakten. På HDS8 finns en snabbknapp där man kan öka effekten och då bättre hålla botten.
Det är nog inte möjligt med givaren placerad så att helt undvika problem.
Annars en otroligt bra upplösning på 8:an.
Kommentera
-
Ser klart mycket bättre ut med nuvarande placering, bör funka så och nog ligger den tillräckligt under för att det ska gå bra.
Skulle du märka att du tappar kontakt i planingsfart kan du testa att doppa ner bakändan på givaren lite för just nu ligger den helt plant men lite lägre i bakändan brukar vara bra, främst om man vill se något i högre fart!
Lycka till med teknikens under framöver
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggSer klart mycket bättre ut med nuvarande placering, bör funka så och nog ligger den tillräckligt under för att det ska gå bra.
Skulle du märka att du tappar kontakt i planingsfart kan du testa att doppa ner bakändan på givaren lite för just nu ligger den helt plant men lite lägre i bakändan brukar vara bra, främst om man vill se något i högre fart!
Lycka till med teknikens under framöverVinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av P24 Visa inläggNågon som vet hur plottern funkar vid tex slowtrolling, hur sakta kan man röra sig utan att GPSen "tappar bort sig"?
Kommentera
-
Låter ju bra
Blir att beställa en imorron, har en fråga till bra om vilket Navionicskort jag ska ha, antar att många av er har Platinum. Enligt vissa funkar dessa inte så bra ihop med HDSen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av P24 Visa inläggLåter ju bra
Blir att beställa en imorron, har en fråga till bra om vilket Navionicskort jag ska ha, antar att många av er har Platinum. Enligt vissa funkar dessa inte så bra ihop med HDSen...
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=60771
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 901 visningar
0 gillar