Ekolod igen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod igen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod igen

Jag vill bara ha råd angående ekolod (jag vet att det går att söka på detta och har också gjort det men vill ändå fråga själv).
    Jag har en Crescent 434 som jag använder innomskärs (västkusten) runt stenungsund, ljungskile och uddevalla området. Mina frågor är har jag någon som helst användning för ett ekolod på dessa platser (jag fiskar i huvudsak havsöring och makrill).
    Om ni anser att det kan hjälpa med ett ekolod så undrar jag i så fall vilket som ni skulle rekomendera.
    Jag var på snäjk i vänersborg och dom rekomenderade Eagle CUDA 300 portabelt men när jag har sökt här så ser jag att det mest rekomenderade är Lowrance X125, nu undrar jag om det är stor skillnad på dessa (när det gäller att hitta fisk) när jag inte fiskar på större djup än ner till 40meter. Det kanske finns något annat som ni föreslår.
    Mvh Ronnie

Det du skall undersöka är att få ett ekolod med en snäv konvinkel på givaren.
    X125an har en ok konvinkel. Jag är mycket nöjd med det lodet.

Kommentera

Ok snäv konvinkel, är detta något dom har koll på ute i handeln om man frågar. Vad gör den (är helt och hållet nybörjare på detta med ekolod)?
      Sen undrar jag om någon kan förklara om det är och i så fall vad jag får för skillnad om jag väljer ett dyrare ekolod (se min tidigare fråga).
      Mvh Ronnie

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 789 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri