Simrad cp32 o lowrance x75 ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Simrad cp32 o lowrance x75 ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Simrad cp32 o lowrance x75 ?

Tja varit o kikat på en båt med Simrad cp32 plotter och lowrance x75 ekolod. Är detta något att ha och i så fall är det något man ska betala extra för när man kikar på båt? Någon som vet om det går att koppla autopilot till cp 32 ? Bara nyfiken för framtiden.

Gamla grejor som har ett ganska litet ekonomiskt värde, men funkar dom så fyller de sin funktion. AP kopplar du via nmea-uttag till plottern.

Kommentera

Ok man ska alltså inte betala en massa pengar för att få med de grejorna då e det bättre att köpa nyare modernare saker ? Finns det uttag för AP på cp32 ? Jag kan inget om sånt men känns lite svårt att vara ute o trolla själv om man inte har AP?. Spelar det någon roll vad det är för typ av styrning för möjligheterna att koppla AP ?

Kommentera

Jag har använt AP till trolling över 15 år och tycker den är kanon när man drillar stor lax och annan större fisk och slipper att styra hela tiden,men jag ser ingen vits med att koppla den till ekolod med GPS använder själv en värsting lod av simrad.Eller vad är vitsen med det, jag kanske har fel,fiske området har du på GPS:en ändå.Jag har min styrning direkt från motor till AP ca 50cm
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Nej jag har ju aldrig ägt en båt med AP överhuvudtaget så jag bara undrar hur det fungerar. Har ju hört att om man kopplar AP till plotter så kan man göra samma "favoritrutt" flera ggr om utan att behöva vara med o hålla koll lika mkt.waypoints alltså.. Men jag kan ju ha fel jag med. Man kanske inte behöver så avancerade grejor .. Jag är ju dock mkt ute på mindre vatten här uppe i norrland än vad de flesta trollar i nere i södra delarna (vänern, vättern, östersjön). Jag kommer nog fiska en del gädda o insjööring med båten där är det ju lite mer varierande djup o mer svängande kanske.. Som sagt jag e ju nybörjare när det gäller trolling.

Kommentera

Favoritrutten är svårt då fisken förflyttar sig beroende på bytesfisk,blåst,temeratur,hög eller lågtryck,nymåne,fullmåne,soligt,molnigt,morron eller kväll,listan kan göras längre på olika faktorer,bäst är om du vet området och kör kors o tvärs och ger fan i färdiga rutter.
            Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 778 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri