Plotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plotter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Plotter

Tjenix! Har en liten fundering som jag skulle behöva hjälp med. Har bytt båt. Gått från styrpulpet till Ht och ska nu skaffa ny plotter. I förra båten hade jag en Eagle 640 med inbyggd antenn. Skulle en likadan funka under ht-taket? Eller är det bättre att satsa på en extern antenn? Orsaken till att jag gärna har inbyggd antenn är att jag flyttar plottern mellan två båtar. Sen undrar jag även om nån har testat Raymarine A60-plottern. Såg att Hjertmans hade bra pris på den nu.
    Tacksam för svar.
    Mvh Micke

Om du har plasttak vilket jag förutsätter kommer det funka utmärkt inga problem
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tack TamTam. Jo jag har plasttak. Men var lite orolig att taket med spöhållare och annat skräp skulle störa signalen. Kunde ju givetvis köra extern antenn men detta blir ju en merkostnad och mindre smidigt när plottern används i min lilla gäddracer.
      Mvh Micke

Kommentera

Ring till Andreas och hör vad han hade för gps i båten när han använde den,han för mig att det var intern antenn

Kommentera

Om jag inte minns helt fel körde han med en handburen gps i Jofan. Men ska höra med honom för säkerhets skull. Väntar tills efter helgen då han är fullt upptagen med Kinnekulle-träffen.
          Mvh Micke

Kommentera

Har haft mina laptop puck antenner försedda med Sirf Star III chippet (rimligen samma som i din plotter) liggande på hylla i ruffen under högar med kläder väskor osv blir tvungen att hitta dem genom att följa kabeln men perfekt position ger de alltid inga problem så länge du inte täcker dem med metall.... lycka till
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Vill tacka för hjälpen

Det blev en plotter med extern antenn ändå. Vidars Fiske i Karlstad hade en drive på Lowrance 5200 så jag slog till idag. Det svider när man ska betala men nu har jag lite montering att göra och det är ju kul!
              Mvh Micke

Kommentera

Alltid kul med nya grejer
                Vad tog dom för ett 5200 på Vidars då?

Kommentera

4999:- kostade den. Sen gjorde Jonas lite på sjökortet oxå. Så jag får nog vara nöjd så. Tycker det är värt lite att köpa på hemmaplan, ifall man behöver hjälp lite senare.
                  Mvh Micke

Kommentera

Eagle plottere og Lowrance i fra 2008 og tidligere fungerer ikke særlig bra under tak, de har en temmelig ufølsom GPS mottager, fungerte ikke bra da jeg hadde LGC-3000 liggende framme ved ruten i min Antares 650, så fort jeg fikk den opp på teket ble alt utmerket. Nye Lowrance HDS har Sirf III chipsettet og vil fungere utmerket under tak. HDS er mye mer avansert, bedre og mer brukervennlig enn tidligere modeller (inkludert Eagle) så jeg vil ikke rekomedera noen å kjøpe annet enn HDS hvis en skal ha Lowrance/Eagle i dag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 793 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17