Lowrance HDS-5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS-5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
    Jag måste bara säga att jag är grymt missnöjd med min HDS-apparat, nu är det en 7:a, men det är ju samma allihopa.
    Buggig, seg och lååååångsam.
    Jag zoomade lite med kartan och räknade sen tyst till "etttusensex" innan kartan hade anpassat sig.. Snabb? Nej.
    Jag hade hoppats det bara var bakgrundskartan som var lite sunkig, men jag har alltså testat med ett platinum plus-kort idag, dom skulle ju vara bra, men nej..
    Får avbeställa detta om jag hinner det.

Simulatorn för lodet funkar bara ibland, så jag vet inte om det är nåt fel med det med? Lodet blir bara massa streck, se bild.
    Jag har kollat mot lowrance webb-plats, jag har senaste mjukvaran.

Skall den hetaste dyraste plottern/ekolodet på marknaden just nu, suga så katastrofalt? Heeelt otroligt.
    Börjar tro att allt gott som skrivits här om maskinen är skrivet av partiska personer? Men så illa kan det väl inte vara?
    Det problemet löser sig med första uppgraderingen som du kan hämta från tillverkarens sida och ladda in via SD kortläsaren, min var likadann tills jag uppgraderade då blev det fart på maskineriet!
    Även en del andra buggar fixas men mest gör det för karthanteringens snabbhet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Det problemet löser sig med första uppgraderingen som du kan hämta från tillverkarens sida och ladda in via SD kortläsaren, min var likadann tills jag uppgraderade då blev det fart på maskineriet!
      Även en del andra buggar fixas men mest gör det för karthanteringens snabbhet.
      Men jag har samma version som det står skall var den senaste?
      Måste dubbelkolla igen, för jag är så himla besviken.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Men jag har samma version som det står skall var den senaste?
        Måste dubbelkolla igen, för jag är så himla besviken.
        Skulle du ha senaste version vilket jag inte tror men kolla iaf, så gör en fabrbiksåterställning och börja om från noll med allt för det kan ha blivit något knas, det är ju trots allt en dator i den och såna får spel ibland och behöver nollas för att släppa och börja funka som det är tänkt.
        Funkar inte detta heller så reklamera för så ska den inte vara det är iaf klart!

Kommentera

Jag hade tagit med utrustningen till handlaren, och krävt att få en instruktion tillsammans med dom. Och eventuella fel som hittas då, bör ju fixas omgående. Det är ju bara fråga om veckor nu, innan säsongen är igång. Så sätt lite press...
          -

Kommentera

Skulle du ha senaste version vilket jag inte tror men kolla iaf, så gör en fabrbiksåterställning och börja om från noll med allt för det kan ha blivit något knas, det är ju trots allt en dator i den och såna får spel ibland och behöver nollas för att släppa och börja funka som det är tänkt.
            Funkar inte detta heller så reklamera för så ska den inte vara det är iaf klart!

Ursprungligen postat av CARPE PERCIDAHE Visa inlägg
            Jag hade tagit med utrustningen till handlaren, och krävt att få en instruktion tillsammans med dom. Och eventuella fel som hittas då, bör ju fixas omgående. Det är ju bara fråga om veckor nu, innan säsongen är igång. Så sätt lite press...
            Kollade nu igen och jag har senaste version på "mjukvaran" men en annan "plattform" så hoppas hoppas det blir bättre med en uppdatering

Nu var jag smart (snål) och beställde från utlandet och sparade in en hacka. Hoppades på att slippa problem. Jag har dock bra kontakt med säljaren så återskickning och garantier lär inte vara några problem.
            Men men, hoppas jag sparkar igång skiten nu, annars skickar den tillbax.

Tack skall ni ha båda två.
            &

-Okänd

Kommentera

Kom på en sak till: har 7.an dubbla minneskortsplatser?
              Om så måste kartografin sitta i den som är höghastighetsport för det är inte båda, jag sate kortet fel i min 10.a och det gick helsegt, men med kortet i "rätt" läsare så var det fullt ös, detta uppstod efter ovan nämda uppgradering men värt att kolla om det finns 2 läsare på den!

Berätta hur det löser sig

Kommentera

Kom på en sak till: har 7.an dubbla minneskortsplatser?
                Om så måste kartografin sitta i den som är höghastighetsport för det är inte båda, jag sate kortet fel i min 10.a och det gick helsegt, men med kortet i "rätt" läsare så var det fullt ös, detta uppstod efter ovan nämda uppgradering men värt att kolla om det finns 2 läsare på den!

Berätta hur det löser sig
                Nej tyvärr så är det bara en kortläsare.
                Jag har uppdaterat den nu, allt gick bra, inga felmeddelanden.

Men samma problem fortfarande, seg, och lodet simulerar inte..
                Börjar fundera på om det skall vara så, och att det bara är jag som hade på tok för höga förväntningar. Inte så konstigt på något som kostar som två bra laptops i och för sig?
                Ordentligt besviken än, men jag får kanske vänta till jag installerat den på båten, och är jag inte nöjd då, så får jag väl byta då.
                Riktigt surt nu dock.

Hur funkar det för er som har maskinen hemma, räcker det att slå på lodet utan givarkabel i så kan man ju välja vill du starta med simulator, så funkar lodet i simulatur läge? mitt gör det inte.
                Senast ändrad av Bowen; 2010-03-02, 19:39.
                &

-Okänd

Kommentera

Nej tyvärr så är det bara en kortläsare.
                  Jag har uppdaterat den nu, allt gick bra, inga felmeddelanden.

Men samma problem fortfarande, seg, och lodet simulerar inte..
                  Börjar fundera på om det skall vara så, och att det bara är jag som hade på tok för höga förväntningar. Inte så konstigt på något som kostar som två bra laptops i och för sig?
                  Ordentligt besviken än, men jag får kanske vänta till jag installerat den på båten, och är jag inte nöjd då, så får jag väl byta då.
                  Riktigt surt nu dock.

Hur funkar det för er som har maskinen hemma, räcker det att slå på lodet utan givarkabel i så kan man ju välja vill du starta med simulator, så funkar lodet i simulatur läge? mitt gör det inte.
                  Ska inte säga något om simulatorläget då jag intetestat så det får andra svara på, men har du resetat det och startat om eller hur var det?

Kommentera

Ska inte säga något om simulatorläget då jag intetestat så det får andra svara på, men har du resetat det och startat om eller hur var det?
                    Jag har resetat innan, nu har jag även uppdaterat maskinen från lowrance hemsida.
                    Inget blev bra som sagt.

Dock så fick jag ett positivt svar från säljaren:

"Please move your HDS-7 combo to another 12V DC power supply (your friend's boat, your RV or car), most same problem caused by weak battery.
                    Do not worry, if your HDS-7 fail in 3 years, we will exchange for you (HDS come with quite good quality, as our recorder, less 1% HDS fail within 3 years)."

Detta är mitt sista hopp, jag fullladdar mitt lilla mc-batteri igen och hoppas det är det!
                    &

-Okänd

Kommentera

Bowen
                      Nu vet jag inte med HDSloden ännu, har bara ett ostartat HDS5 i garderoben, men med mitt LMS527iGps var det så att gpsen inte hittade några satelliter inomhus och jag fick inte sprutt på ekolodsdelen heller utan givaren inkopplad. Simulator eller ej.
                      Har du testat med givaren inkopplad? (Enligt annan tråd i en spann med vatten).
                      Misstänker även att ett 7" drar några amp, kolla med ett större batteri.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 789 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17