Lowrance HDS-5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS-5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
    För dyrt att handla från USA ändå, finns bättre ställen.
    Skojar du?
    Köpte ett Lowrance lcx15 ekolod för flera år sedan för 2600:- inkl allt( slapp dock att pynta moms & tull då den "slank igenom") (pris i Sverige då: ca 9000:-) + en plotter: Lowrance 7200c för 5500:- som jag dessutom både pröjsade tull och moms på( billigaste pris i Sverige var just då 10995:-)
    Hmmm. Antingen har du ruggigt bra kontakter eller så vet du inte vad du pratar om!!!!!!!!!!!!

Mvh Tobbe/ Team Trollspö

Kommentera

Hej, lånar tråden lite för att fråga om någon här på FS har testat Dr depth´s program mot HDS 5.
      Jag har använt HDS 5 i en säsong nu till vanligt spinnfiske, jerk och vertikalfiske i Glan och st. Anna skärgård. Sammantaget är jag mycket nöjd med vad jag fått ut av det hittills. kommer nog att köpa till mig en extra strömkabel så jag kan använda det hemma / på isen för att i vinter för att få ut ännu mer av den investering som man ändå får se det som. Nu, efter att ha varit inne på Dr depth´s hemsida så är jag sugen på att ta ett steg till, för att få en tydligare bild över grynnor o branter för att "se lite mer detaljerat. (sjökorten ger ju inte allt. Och glan o andra sjöar som jag vill testa denna säsong, finns det inga sjökort till.) enligt hemsidan får jag ju ut kartor med både djup och hårdhet på botten. - Du som redan testat, dela gärna med dig av dina erfarenheter. Är det värt pengarna? Det står mycket på önskelistan till denna säsong, men jag får nog välja mellan detta program eller elmotor just nu. Det lutar åt dr.depth, men jag har ej bestämt mig än . Vad tycker ni?
      -

Kommentera

Jag va in på kommunen i skellefteå idag , på lantmäteriet rättare sagt och de hade köpt Dr depth´s till deras nya ekolod. De hade testat det i en sjö och resultaten var tydligen grymmt bra morför deras tidigare sätt att göra sjökort till sjöarna här i skellefteå.
        Funderar själv på att skaffa det

Kommentera

Ganska ovetande på området, men hur fungerar det egentligen? Kan man "spela in" på HDS5 så att man i efterhand kan hitta intressanta ekolodsbilder och fastställa GPS-koordinaterna? Och hur lång tid kan man då spela in? Hela fisketuren?

Kommentera

Ursprungligen postat av mementomori Visa inlägg
            Ganska ovetande på området, men hur fungerar det egentligen? Kan man "spela in" på HDS5 så att man i efterhand kan hitta intressanta ekolodsbilder och fastställa GPS-koordinaterna? Och hur lång tid kan man då spela in? Hela fisketuren?
            Kolla deras sida..som jag förstår det så kan man både köra "live" mot en pc i båten, skriva ut en papperskopia, och spara ner en "kartbild på lodet. Eller?
            Hur läser ni det? eller har någon testat än?
            -

Kommentera

Jag har fundat lite på storleken, 5:an är ju fem tum. 12,7 cm, är det räknat diagonalt över skärmen?
              Det är ju sjukt litet?

Sen, 7:an är inte ens 7, utan 6,4.. känns lite liten med då?

Eller hur räknar dom? Både bredd och höjd? Helt fyrkantig? Ändå smått ändå dock.
              Senast ändrad av Bowen; 2010-01-30, 09:15.
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Kolla deras sida..som jag förstår det så kan man både köra "live" mot en pc i båten, skriva ut en papperskopia, och spara ner en "kartbild på lodet. Eller?
                Hur läser ni det? eller har någon testat än?
                Eftersom du har inbyggt bredband i lodet så kan du koppla upp den mot din pc, har dock inte prova det själv ännu, men det fungerar.. Sen kan du även spela in och lägga ut markeringar med ett enkelt knapptryck på lodet, typ istället för att lägga en markör i vattnet..
                [FONT="Century Gothic"]En annan del av mälaren[/FONT]

Kommentera

Vill gärna se några structure scan bilder om ni har! Egna bilder, inte reklam.
                  Har inga egna, men här är ett klipp på structure scan på svenska..
                  [FONT="Century Gothic"]En annan del av mälaren[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av CARPE PERCIDAHE Visa inlägg
                    Hej, lånar tråden lite för att fråga om någon här på FS har testat Dr depth´s program mot HDS 5.
                    Jag har använt HDS 5 i en säsong nu till vanligt spinnfiske, jerk och vertikalfiske i Glan och st. Anna skärgård. Sammantaget är jag mycket nöjd med vad jag fått ut av det hittills. kommer nog att köpa till mig en extra strömkabel så jag kan använda det hemma / på isen för att i vinter för att få ut ännu mer av den investering som man ändå får se det som. Nu, efter att ha varit inne på Dr depth´s hemsida så är jag sugen på att ta ett steg till, för att få en tydligare bild över grynnor o branter för att "se lite mer detaljerat. (sjökorten ger ju inte allt. Och glan o andra sjöar som jag vill testa denna säsong, finns det inga sjökort till.) enligt hemsidan får jag ju ut kartor med både djup och hårdhet på botten. - Du som redan testat, dela gärna med dig av dina erfarenheter. Är det värt pengarna? Det står mycket på önskelistan till denna säsong, men jag får nog välja mellan detta program eller elmotor just nu. Det lutar åt dr.depth, men jag har ej bestämt mig än . Vad tycker ni?
                    Skaffade mig själv i höstas ett HDS5 samt DrDepth, måste säga att det lilla som jag har hunnit testa det så är jag helnöjd! Dock har jag inte kört det live i båten utan varje gång jag varit ute loggat filer under hela turen.. Sen väl hemma gjort djupkarta av datat. Ska tydligen gå att göra en djupkarta som sedan kan läsas av plottern så man får den som grundkarta som jag fattat det.. om det går så kommer man ju kunna utveckla sitt fiske sjukt mycket.. Mycket som ska testas när isen går!!
                    // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

hej johan_83_, vilken version av dr depth köpte du vad kosteade det och hur var kontakten med firman? leveranstid osv...
                      -

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri