Lowrance X51 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance X51

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance X51

Är x51 ett bra ekolod? Fiskar både i havet o insjöar men inte speciellt djupt max 40m. Vad ligger ett sådant på i nypris?

Är helt kass på ekolod. Ni får gärna lista plus/minus

X-51 är en utgådd modell och den bör du inte satsa på men det finns fler anledningar till att inte satsa på ett så litet lod.

För det första så har det för dålig upplösning (för få pixler/liten bildskärm)
    och sen för liten uteffekt.

Skall du fiska i havsvatten måste du ha ett lod med mellan dubbel och tredubbel uteffekt och dubbelt antal pixler än det du föreslog här.

Använd sökfunktionen här på forummet. Sök t.ex. på "köpa nytt ekolod", eller "vilket ekolod", eller bara "billigt ekolod" etc.....

Då Lowrance eller Eagle-lod hör till dem bästa och mest användarvänliga loden på marknaden i förhållende till pris så rekommenderar jag dig att välja ett av dem två (Eagle är en "billigversion" av Lowrance).

Sätt ett maxpris du kunde tänka dig så blir det lättare att föreslå nått.
    Senast ändrad av Flodström; 2008-12-11, 00:26.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Håller inte riktigt med. Har haft ett x-51 i fem år i små vatten ner till 35 m djup och tycker det är ett vettigt lod för pengarna. Nu finns det som sagt inte längre men efterföljaren kostar mindre och borde vara minst lika bra. Jag kan rekommendera detta lod till "normalfiskare" som vill ha ett prisvärt lod. Hade fart och temp på mitt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hellas Visa inlägg
        Håller inte riktigt med. Har haft ett x-51 i fem år i små vatten ner till 35 m djup och tycker det är ett vettigt lod för pengarna.
        Om du läser texten till trådstartare lite mer noggrant så ser du att han skrivit "i havet" och då bedömmer jag ekolodet efter dem kritterierna, inte efter små vatten i inlandet. Är du inte enig i det så vet du kanske för lite om vad ett ekolod klarar av i saltvatten? Det kan du läsa om i otaliga trådar här i forummet om du använder dig av sök-funktionen

Ursprungligen postat av Finnishstallion Visa inlägg
        Är x51 ett bra ekolod? Fiskar både i havet o insjöar
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Jag kör också med det lodet (i havet) och tycker nog att det är ett helt okej lod.

Kommentera

Hej,

Precis hemkommen från USA.... Som namnet säger så är jag verkligen en rookie på detta område. Jag köpte en Lowrance X67c där borta. Jag blev lite begränsad på valet av ekolod pga att vissa inte gick att ställa om till meter. Är det någon som har en sådan här på forumet?, är den bra?. Gav 1500 kr för den med en dollar inhandlad för 6kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 778 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri  
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17