Problem med givare montering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med givare montering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med givare montering

Hej,
    Jag har köpt en ny lod Lowrance X515c som ska montera på en Yamarin430. Jag tänkte använda Buster givarefäste men tyvär får inte plats både lod och fart givaren på sama plata. Jag är oteknisk och behöver hjälp. Tack

Ursprungligen postat av Mircea Visa inlägg
    Hej,
    Jag har köpt en ny lod Lowrance X515c som ska montera på en Yamarin430. Jag tänkte använda Buster givarefäste men tyvär får inte plats både lod och fart givaren på sama plata. Jag är oteknisk och behöver hjälp. Tack
    Sätt fartgivaren direkt på akterspegeln i linje med båtbotten ta en rak bräda och se till att fartgivarens hela yta ligger i linje inte ovanligt att man behöver kila överkanten täta skruvhålen med silicon eller annan tätmassa. (fyll hålen innan skruvning)
    Vill du inte göra detta skaffa större plåt än Busters befintliga, har du inga problem med bottenkänning vid sjösättning skulle jag montera båda enligt Lowrance beskrivning direkt på aktern mvh och lycka till
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

TAMTAM har nämt det montera en större plåt på Busters fäste en klart bättre lösning än att montera direkt i båten, har mónterat X antal lod under åren med båda varianterna och numera kör jag enbart med höj/sänk fäste från Buster.

Största fördelen efter den uppenbara med höj/sänk för givarjustering och vid upptagning/iläggning är att man bara behöver borra ett (1) hål under vattenlinjen, monterar Du dubbla givare direkt i akterspegeln blir det iaf minst 4 hål under vattnelinjen som kan orsaka läckage!!

Kommentera

Plåten på den infällda bilden är tillverkad för både fartgivare&lodgivare.
        Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 793 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri