GEONAV PC NAV, Nått att satsa på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GEONAV PC NAV, Nått att satsa på?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Piggen i tillägg för guide verksamhet använd en större driftsäker plotter det händer att det spökar med mjukvaran nog inte speciellt uppskattad av kunderna kan jag tänka mej, men funkar fint för privatbruk.
    Jo det inköpet är planerat redan då min nuvarande Garmin börjar ge upp, ska bar bestämma mig för vilken jjag ska h, det mesta lutar dock åt Lowrance LCX112 med ekolod så PC lösningen blir ett konplement hur som helst och användas mest vid trollingen då jag vill dra nytta av lite andra fördelar med PC vs Plotter.

Kommentera

Rays 12 tums (C-E120 serie) är riktigt fin men svinaktigt dyr som vanligt, blir nog inte bättre
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
        Rays 12 tums (C-E120 serie) är riktigt fin men svinaktigt dyr som vanligt, blir nog inte bättre
        Jo det var just det, det hutlösa priset står inte i propotion till hur mycket bättre den är i jämförelse med andra i 10,4-12 tum size, men fina är den men rena rånet ekonomiskt.

Kommentera

hej TAMTAM og Rospiggen. Intressanta kommentarer. det fina som jag tycker är att Geonav kan kopplas upp mot AIS. En stor fördel i hårt trafikerade trollingrutter.

Jag håller till i yttre Hardangerfjorden, Stord kan vara ett riktmärke. Vill du ha en possition så måste jag checka med plottern eller på sjökortet i morgon.

Ang. Rospiggen och köp av LCX-112C, kanoninstrument, är en dröm att köra med. Kan oxå kopplas til radar, LBS-1 och VHFén så då blir systemet komplett så att säga.

Raymarine får inte nått skryt på The Hull Truth. Urkass service. Ray vill inte ens erkänna att prylarna kan gå sönder. Här i Norge svarar dom ente ens på frågor man mejlar till dem. Nått jävla skit, för höga på sina hästar garranterat.
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Senare versioner av Ozi har AIS stöd också men har inte testat funktionen ännu kräver inköp av ytterligare dyr elektronisk burk.
            Kolla Seaclear har stöd också gratis program om jag inte minns fel, Stord Hardangerfjorden skrev du ska kolla vid tillfälle.
            Finns ett och annat på hårddiskarna.......

Kommentera

Hej Flodis hittade Stord på mina hårddiskar scannat kort inte speciellt roligt direkt men visst funkar det i en lap.
              Dock om du redan har en 10,4 tum Lowrance som plotter finns inget behov annat än på hemma datorn möjligen, noterade att sydväst Stord fanns lite skärgård annars mest djupa vatten, krävs inget direkt avancerat då.
              Möjligen kan du använda en lap för att visa AIS data i området plus ha mobilt bredband och liknande tjänster, när du sedan köper ny Lowrance maskin som stödjer dessa funktioner också (säkert runt hörnan snart!) så säljer du nuvarande maskin till mej billigt! mvh

Kommentera

Jag kör själv med seaclear funkar alldelles utmärkt och gratis

Kommentera

Ursprungligen postat av lunne3 Visa inlägg
                  Jag kör själv med seaclear funkar alldelles utmärkt och gratis
                  Hej lunne finns två saker jag önskar av ett sjökortsprogram realtids tracking när man är på sjön alltså snabb in och utzoomning i kortet måste vara via knappar på tangentbordet samt förmåga att placera snabba punkter direkt i kortet också via tangentbordet inga menyer och annat krångligt båten rör sej i vågorna måste vara snabbt och enkelt något du känner igen från Seaclear? aldrig testat det själv kör med Ozi snabb in och utzoomning fungerar riktigt bra, helt nöjd fattas bara enkel punktmarkering som jag beskrev, om du känner igen det låt mej veta mvh

Kommentera

Hej TamTam
                    +och - på tangent bordet till zoom eller som jag använder en mus med rulle på
                    ctrl+space till att markera position eller hö klick musen och rulla ned

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 778 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17