Ekolod från usa svenska menyer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod från usa svenska menyer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod från usa svenska menyer?

Tänkte höra med er om ni vet om det finns svenska menyer på loden man beställer från usa loden det gäller är x 510 c och 515 c df någon som vet ??
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Ursprungligen postat av Patrik TEAM HANSVIK Visa inlägg
    Tänkte höra med er om ni vet om det finns svenska menyer på loden man beställer från usa loden det gäller är x 510 c och 515 c df någon som vet ??
    Japp det är svenska menyer på dom loden alla menyer utom för inställningarna av NMEA2000 där står det på engelska
    Har själv ett 510c och kompisen ett 515c df och dom är köpta i USA

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ok tack för hjälpen
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Lyfter !

Är det någon som vet om det finns svenska menyer att lägga in i ett USA-köpt humminbird 565. Jag har inte hittat någon lösning, det finns bara engelska/fot/famnar/farenheit tyvärr.
        gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ja det är svenska menyer inklusive metriskt system at välja på om du inte köper Humminbird från USA för på dem är det omöjligt att byta till europeiska system.

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
          Är det någon som vet om det finns svenska menyer att lägga in i ett USA-köpt humminbird 565. Jag har inte hittat någon lösning, det finns bara engelska/fot/famnar/farenheit tyvärr.
          Sorry Anders, du får leva med det. Som jag inledde med: Humminbird produseras i två versioner: en "Domestic" (som du köpt) för hemmamarknaden i USA och en "International" som bara säljes i respektive utland (inte i USA) med hemmaspråket, metriskt etc.

Språkgenerator och mätenheter kan inte omprogrammeras på ett enkelt sätt i Humminbird, tyvärr. (måste bytas ut chip på apparatens kretskort -dyrt som fasen). Undvik dem i stället.

Mitt tips blir att du säljer av det du har och kjöper ett "Svenskt" Humminbird om du nu måste ha det märket förståss?

Annars rekommenderar jag 1) Lowrance eller 2) Furuno och 3) någon modell av Raymarine, för sin smidighet och höga effektivitet (ekolod) men oxå Garmin om du bara skall ha en plotter (Garmin= inte så bra ekolod).
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Att beakta vid köp från USA, klipp från Lowrance svenska hemsida:

Var kan jag få service på min GPS eller Ekolod?
            Om du köpt din produkt i Sverige, vänd dig till den du köpt den av så sänder de i sin tur in den till oss. Kvitto måste alltid bifogas vid garantiärenden. OBS! Lowrance har ingen ”Världsgaranti” dvs om du köpt din produkt i ett annat land får du kontakta dem du köpt den av om du behöver hjälp.

I Sverige är det också 3 års garanti, USA 1år för det mesta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
              Ja det är svenska menyer inklusive metriskt system at välja på om du inte köper Humminbird från USA för på dem är det omöjligt att byta till europeiska system.

Sorry Anders, du får leva med det. Som jag inledde med: Humminbird produseras i två versioner: en "Domestic" (som du köpt) för hemmamarknaden i USA och en "International" som bara säljes i respektive utland (inte i USA) med hemmaspråket, metriskt etc.

Språkgenerator och mätenheter kan inte omprogrammeras på ett enkelt sätt i Humminbird, tyvärr. (måste bytas ut chip på apparatens kretskort -dyrt som fasen). Undvik dem i stället.

Mitt tips blir att du säljer av det du har och kjöper ett "Svenskt" Humminbird om du nu måste ha det märket förståss?

Annars rekommenderar jag 1) Lowrance eller 2) Furuno och 3) någon modell av Raymarine, för sin smidighet och höga effektivitet (ekolod) men oxå Garmin om du bara skall ha en plotter (Garmin= inte så bra ekolod).

Tack för svartet Flodström !

Det var som jag misstänkte då. Jag är nöjd med lodet i övrigt så jag får fortsätta fila på huvudräkningen

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
                Tack för svartet Flodström !

Det var som jag misstänkte då. Jag är nöjd med lodet i övrigt så jag får fortsätta fila på huvudräkningen
                Eller så gör du översättningstabeller med en dymo och klstrar fast på någon smart yta - på mitt 535 så passar det perfekt på batterilocken. Dessutom så lär man sig - jag tänker lika bra i feet och farenheit som i meter och celsius nuförtiden.

Kommentera

vordf: då måste jag gratulera dig, fot fixar jag, men inte farenheit. Jag gjorde samma groda som richtermo, och fick så vackert plita ihop en översättningstabell i Excel som jag skrev ut å plastade in och satte upp på lämplig plats i båten. Nu fick jag mitt amerikanska humminbirdlod förstört vid en båtmotorstöld för ett par år sen och då slog jag till å köpte ett med svenska menyer.

Richtermo: behöver du en översättningstabell så kan jag PM:a dig en sån (så slipper du pilla själv).
                  Brottar fett...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösen Visa inlägg
                    vordf: då måste jag gratulera dig, fot fixar jag, men inte farenheit. Jag gjorde samma groda som richtermo, och fick så vackert plita ihop en översättningstabell i Excel som jag skrev ut å plastade in och satte upp på lämplig plats i båten. Nu fick jag mitt amerikanska humminbirdlod förstört vid en båtmotorstöld för ett par år sen och då slog jag till å köpte ett med svenska menyer.

Richtermo: behöver du en översättningstabell så kan jag PM:a dig en sån (så slipper du pilla själv).
                    Ja för fasen, det skulle vara guld värt. Tackar å det det ödmjukaste

Mvh // Anders

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 766 visningar