Frontmonterad elmotor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frontmonterad elmotor!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frontmonterad elmotor!

Tjena!

Ska köpa en frontmonterad minn kota, men vilken ska man välja?
    V2, Terrova, Maxxum, Maxxum Pro, Edge
    lbs

Jag har en Marine 15Fish L440 B170 Vikt 168
    har endast tänkt ha ett 115amp batt

Krav: Autopilot alt. co pilot

Taksam för råd!!

Ursprungligen postat av Dasiy Visa inlägg
    Tjena!

Ska köpa en frontmonterad minn kota, men vilken ska man välja?
    V2, Terrova, Maxxum, Maxxum Pro, Edge
    lbs

Jag har en Marine 15Fish L440 B170 Vikt 168
    har endast tänkt ha ett 115amp batt

Krav: Autopilot alt. co pilot

Taksam för råd!!
    OM jag kommer ihåg rätt så blir det en Power Drive V2 AP på minst 55pund alternativt en Terrova. Du kommer m a o att få ordentlig fart på flytetyget. Skulle tro att det kommer att fungera bra med ett 115 AH batteri till den kombinationen. Tar du mot förmodan en större V2 motor så behöver du 24 eller 36 volts system.

Du kommer inte att bli besviken

/D

Kommentera

Tack för info..

Då blire att beställa an PD V2 AP

Kommentera

Var ute med en som hade en Power Drive 55 pund. Har aldrig sett en sån innan och tyckte det var riktigt häftigt. Den styrdes med fotplatta. Dock var motorn ganska ny för kaptenen så han styrde med händerna istället för fötterna men han lär väl sig får man hoppas.

Kommentera

Ursprungligen postat av martinus Visa inlägg
          Var ute med en som hade en Power Drive 55 pund. Har aldrig sett en sån innan och tyckte det var riktigt häftigt. Den styrdes med fotplatta. Dock var motorn ganska ny för kaptenen så han styrde med händerna istället för fötterna men han lär väl sig får man hoppas.
          Det är faktiskt rätt lurigt att köra med foten. Men har man en Powerdrive så kan man köpa en trådlös fjärrkontroll som man monterar på spöt. Det är helt överlägset.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Det är faktiskt rätt lurigt att köra med foten. Men har man en Powerdrive så kan man köpa en trådlös fjärrkontroll som man monterar på spöt. Det är helt överlägset.
            Ja, det är säkert riktigt bra men jag antar att en sån kostar endel..

Kommentera

Fotpedal er tingen, håndkontroll mens du står og fisker? Jeg kör kun fot pedal, i og med at jeg justerer båten mens jeg står og kaster, jeg klarer ikke det med en håndkontroll.
              Her er et diagram thrus vs boatlength:

Jeg har en 14 fots Tracker, 360kg og kör 42lbs. Er ikke opptatt av farten, da jeg bruker den til justering mens jeg kaster.

Michael
              'dawg, mans best friend!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikopath Visa inlägg
                Fotpedal er tingen, håndkontroll mens du står og fisker? Jeg kör kun fot pedal, i og med at jeg justerer båten mens jeg står og kaster, jeg klarer ikke det med en håndkontroll.

Michael
                Med den spömonterade handkontrollen styr du båten med ett pekfinger samtidigt som du fiskar. Funkar hur bra som helst, dessutom kan man stå vart som helst i båten och styra.
                En sån kontroll till en Powerdrive kostar mindre än 1000 kr i USA. Värt minst det dubbla...

Så här ser den ut http://www.basspro.com/webapp/wcs/st...L&cmid=PP_P2_2
                Senast ändrad av KG?; 2008-04-08, 20:00. Anledning: La till länk

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                  Med den spömonterade handkontrollen styr du båten med ett pekfinger samtidigt som du fiskar. Funkar hur bra som helst, dessutom kan man stå vart som helst i båten och styra.
                  En sån kontroll till en Powerdrive kostar mindre än 1000 kr i USA. Värt minst det dubbla...
                  exakt! tror jag betalade 139 dollar för min co-pilot på BPS, o det e värd vartenda cent! kan styra hur bra som helst då man jerkar.. men tycker inte att det e nå fel på pedalen heller, kör dubbelt på astron, både pedal o co-pilot.. har pedale i fören så att polarna kan ta över o styra om man ex fightar fisk..
                  I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Jag betalade 2.200 för min fjärrkontroll i Sverige. Jag har lite synpunkter på den för den är inte alltid tillförlitlig om det finns något ivägen så kan det vara svårt att få kontakt med mottagaren och den lyder inte kommando. Ibland får den även motorn att snurra hej vilt och det är ingen höjdare precis. Jag har tagit kontakt med säljaren men dom vet inget, Är det fler som haft dessa problem,

Annars är jag väldigt nöjd med min Powerdrive 55.

Chistofer du säger att du kör dubbelt men du måste ju byta kontakten alltså montera kontakten från pedalen i uttaget till motorn och vise versa eller har du någon annan lösning?

/rolf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 789 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri